Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Kasih syg dlm prsahabatan

Kalau la dlm prsahabatan sume org blh saling brkasih sayang, kn best
aman dunia ... x da kita dgr cerita2 spt org tu gaduh dgn org ni la ...
team a dn team b la ...
susah sgt ke nk brkasih sayang ni ??
For me ...  it's easy
Dlm prsahabatan kalo kita nk brkasih syg senang jer ...
yg pling penting skali ....
walau mcmana rapat pn kita dlm prsahabatan dnt frget to set a border
there is a border yg org lain x bole cross ...
if u cross the border, hbislah prsahabatan itu ...
and then privacy is vry important .... pls learn to respect our fren's privacy.
kalo dia x nk bgtau apa2 yg dirasakan rahsia ... dnt ask
dan jgn la kita brtnya soalan2 yg too prsonal spt ...
nape ko x kawin lg babe ??  sensitif weih !!  
tdk brtnya bkn brmakna kta x ambek berat, btl tak ??
Aku ambek berat ... aku syg kwn2 aku .. bt i'm not BB(busy body)
that's y i dnt ask ...
Lg 1 dlm prsahabatan jgn la kita ltk stndrd kita 1 step higher than others
buang la rasa tu jauh2 dr hati kita
so that kita x rasa kita yg terbaik dn lbh hebat dr org lain ...
lgpn ... d sisi Tuhan kita semua sama je

Eh ... cam emo je n3 aku ni eh ... x da apa2 la kwn2 ..
saje je aku buat n3 camni
bkn niatku nk ngajar korang tau
just nk bg peringatan kt diri sndiri jer ...
kot2 la esok aku trjadi cam tu ..
boleh la aku refer blik kt n3 aku nih !!

So prkara pling penting dlm prsahabatan ialah ...
Draw a border btween us ... and please respect people's privacy ye !!
n the most important is ...
jgn busybody ... kita jaga tepi kain kita jer
kita nk taruk sulam ker ... nk koyakkn ke ...
suka kita la, kn. nama pun kain kita ...
kain org lain biar dia jga sndiri ...

Hehehe ..

Apa2 pn ... marila kita menanam rasa brkasih syg dlm prsahabatan ye kwn2
bila rasa syg itu ada ... akan trhapuslah titik2 hitam di dalam hati kita
dn bila hati kita dh bersih, maka akan trpancarlah seri di wajah kita
kalo kita syg kwn2 kita, kita xkn backstabb dia dr blkg
kita xkn smpai hati nk komplen dia kt boss ke ...
malah kita akan advise dia dgn penuh kasih syg agar dia dpt membaiki
kesilapan dari membiarkan dia dimarahi
kalo kita syg kwn2 kita, kita xkn biarkan dia dibwh dn kita naik seorg diri

Bolehkn kwn2 kita amalkan
kita cuba eh ...
kita cuba sama2 ...



0 comments: