Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Bila hilang org trsayang ...


Smpai opis pgi ni .. aku dpt berita kehilangan ..Trkedu aku skjp  .. 1 of our Officemate kehilangan anaknya yg bru brusia 6 bln .... Meninggal dunia krana pndarahan di otak ... Inalillah .. Dari 'DIA' kita dtg .. Kpd 'DIA' jgak kita kembali ..

Kitorg pn rmai2 pegi mnziarah .. naik keta T.B.  Smpai rmh keluarga arwah .. org dh ramai .. Rmai yg menangisi pemergian arwah .. Aku pn .. tp dlm ati je .. Aku mmg camtu. Tipu la kalo ckp tk sedih .. tp dsbbkan kental jiwa dn semangatku ... maka aku pndam shj rasa itu d dlm lubuk hatiku ..

Tp sekuat mana pn aku menahan .. mnitis jgak airmataku yg mahal itu bila mndengar doa slps solat jenazah yg diimamkn oleh ayah arwah sndiri ... Sayu hatiku bila mndengar suaranya  mmohon kekuatan dn ketabahan dari Allah S.W.T. utk mnghadapi kehilangan trsebut ..

Lagi skali airmataku gugur bila ayah arwah memeluk jenazah dn dgn hiba dn sayunya mmbawa jenazah ke kereta utk dibawa ke tmpt prsemadian ... Aku dpt rasa kasih syg seorg ayah di situ .. Aku sedih ..

Bila hilang org trsayang ..
Aku akan lbh brsimpati kpd keluarga arwah ... Yg pergi tetap pergi .. Tp yg tinggal ??  Mcmana  diaorg nk mngharungi hari2 mndtg tnpa gelak tawa dn snyuman si manja yg baru brusia enam bulan itu ??  Msti siang dn malam diaorg akan dibayangi oleh keletah2 si manja .. It's true ... Time will heal ... Tp smntara tu ?? Ambik masa jugak, kn utk diaorg mmbiasakan diri hidup tnpa si manja ..

Dr jauh .. aku hnya mmpu titipkn doa ..
Semoga keluarga Arwah kuat dn tabah mnghadapi cabaran ... dn Semoga Arwah ditempatkan di kalangan org2 yg beriman .. Amin ..

Buat korang2 yg mmbaca entry ini .. marilah kita brsama2 sedekahkan Al-Fatihah buat Arwah ..





2 comments:

Anonymous said...

Innalillah hiwainna ilaihirojiunn..
Al-fatihah

ainul.zmrs said...

sdih bila kita kehilangan orang yg kita syg:(