Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Detik-detik itu ...

Pada detik itu ...
aku adalah sgt2 gembira ..
brtemu .. brmesra ... 
dgn teman2 yg prnah mwarnai hidupku  .. 

Noraida, Eizan, CT Haida, Zeti Akhtar
Fita, Shafizah n Eileen

 At Jakarta with Noraida

Sallyna n D

Eizan, Fita, Liza, Sallyna dn D 

Moments  which i spend with my long long lost angels .... Finally we are tgether again.  Knal diorg msa umur 13 tahun .. trpisah lps hbis sklh dn d jejak kasihkn thru FB pd tahun 2010.  Segala-galanya brubah .. we are no longer like bfore.  We are nw a matured lady, superbz woman, a mother, a wife, ... ada yg dh jd bsneswman ... yg brangan nk wat bisnes cam aku pn ada ...hehe ..
Sdah kami tnggalkn zmn gediks itu .. zmn bdk2 .. x da identiti diri .. 
zmn crmin mata bsar aku .. kain labuh aku ..
Ingat lgikah korg pd wajah 'nerd' itu .. eh .. suci tau aku wktu sklh2 tu ..
Suci2 pn bila time sport brubah weih .. pkai short .. msuk marching, jd pom2 girls ..
sokmo tyg betis  ... smpai skrg Sally kata aku msih suka tyg betis bunting kancil aku tu!! haha ..

Frens .. 
meeting u aftr 20 years bnar2 tlh mmbuatkn aku mngimbau nostalgia zmn prsekolahan kita. 

 Fita yg kurus n sweet ... tiap2 ari otw gi sklh dia akan lalu dpn flat aku.  Gempar 1 sklh bila dia  brlakon filem Jejaka Perasan.  Glamor ko msa tu babe ... Nw she totally chge ... I'm proud of u babe .. nt bcos ko dh kaya atau dh senang .. tp sbb sikap ko yg tetap x brubah. Rndah diri dn tdk sombong.  Keep it up babe ..  

Ct Haida .. sgt2 rapat dgn dia msa Tktan 4 dn 5.  Blk sklh snggah rmh dia dlu .. mkn tghari kt rmh dia .. then baru aku blik rmh.  Msa ni dia tnggal di Kuarters Pnjara Pudu.

Sallyna .. jiran aku.  Same block, same floor.  My mum used to go to her opah's hse for borak2. Sgt2 rapat dn mesra fmili kitorg.  At 1 time .. ttiba trputus hbungan.  X tau napa ..

Diana ... msa sklh dulu dia slalu smpai pgi2 .. sama mcm aku. We used to chat early mrnng .. always borak2 psl 'J' ... X sngka ... brjodoh jgak akhirnya diaorg br2.  Dh 4 org anak skrg ni .. tp ko tetap kecik eh... x bsar2. Aku jmpa dia blik cos aku order LRC dia .. Kk DD konon .. tgk2 ... aduih !! ella trtipu !! kwn sklh aku rupanya.  Smpai bila2 pn aku xkn lpa dtik prtemuan itu .. 3H/3M aku brcerita dgn seisi rmh smpai naik jemu si Aiman mndgrnya .. D ialah kwn yg always spport aku.  Msa nk buat blog ni pn aku tnya dia dlu ..  and i knw u fllow me.  Tqvm D .. i luv u lah .. muah ...

Noraida, Eileen, Zeti, Shafizah, Muelan@Liza .. Hahaha .. nk jgak aku panggil ko Muelan eh Liza ...
Msa sklh2 dlu x bape rapat dgn diaorg.  Maklumla .. nama pun sklh pompuan .. so there so mny of us .. cmna la nk ingat dn kenal sume org, kn. Yg aku ingat Zeti adalah seorg yg sgt2 innocent dn pendiam. Pernah 1 year  same class with her.  Noraida aku x geng .. bdk nkal dia nih ... dgn kain singkat dn lengan brgulung dia .. trjerit2 kt pdg sklh smbil main tarik2 beg dgn geng2 dia ... hahaha ... zmn2 gedikss la tu !! Bt nw she's different ... cra brcakap .. cra dia bwk diri .. u chge a lot dear ... i even told her that when i met her lst time.

Eizan .. i rmmbr u .. walaupn msa sklh dulu x rpat dgn dia .. tp i rmmbr her. Ni 1 geng dgn Noraida nih .... geng2 pkai kain bnjir gi sklh .. hahaha ... Babe .. x sngka ko success .. msa sklh dulu x la mnyinar sgt tp bangga ar dgn ko skrg babe .. Ko sama mcm Noraida .. big chges .. Proud of u babe .. Eizan pn antara kwn yg plg senang nk jmpa .. Ko sms je ... if dia free msti dia on.  Senang dia ni .. x byk songeh.  Sama spesis dgn aku jgak.  hahaha .. Masa karaoke bru2 ni bru la aku tau sora dia sedap.  Tu la .. msa sklh dlu pndam bakat .. ttiba je buat kezutan kt kitorg .. hahaha ... Sporting lak tu .. sama mcm aku gak .. hehe ...

Muelan@Liza .. lgsung aku x da memory dgn dia.  Nape tah .. dia ni among the cream student kot .. ingat nk blajar jer .. bkn mcm kitorg .. mnggediks je lbh .. hahaha ... Watever it is .. sgt2 hepi sbb dia sudi mnyahut my invitation for the Karaoke session that day.  Thanks babe .. really appreciate it.

Eileen ... Ya rabbi .. ko x brubah la darling. Kurus, cantek .. mkin seksi.  I rmmber her .. dia kwn baik dgn CT Haida .. bt nt wth me .. as a said earlier .. PESS ni sklh pompuan .. so mna la kita nk rapat dgn sume org.

Shafizah .. dia ada spupu kt sklh ni.  Pn x byk memory aku dgn dia.  Bt nw ??  Kalo ada kelapangan .. rajin jgak kitorg YM.  hehe ...

Aku adalah sgt2 gmbira brtemu dgn kalian semua.  Mnymbung smula ikatan prsahabatan yg dbina 20 tahun yg lalu .. mengeratkn semula tali2 yg longgar disbbkn oleh perpisahan dn brsama2 meniti prjlnan hidup yg lbh mncabar brbnding dhulu.

Aku adalah sgt2 brharap agar titi yg baru ini akan lbh kukuh dn kuat .. agar ia xkn putus lgi smpai bila2.
Amin ....


4 comments:

Unknown said...

Wei boleh bagi komen tak nie.......

Misz-ella said...

bkn takat komen jer .. bgi peluk cium pn aku smbut .. hahaha ...

Anonymous said...

Tq fb kerana temukan aku kmbali dgn kawan2 yg tau apa ertinya persahabatan..aku sayang korang semua...

farasakura said...

bestkan bila ingat balek kenangan time dulu-dulu :)
banyak kenangan pahit dan manis