Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Short Form ... Long Form ...


Mcamana nak explain kat korang eh ??  Ok .. camni la ... sejak aku memblog ni, kn ... nmpknya semakin kerap aku gunakan perkataan2 short form di dlm hidupku ... bkn apa .. nk jimatkan masa menaip.  Nk pulak time idea sdg mencurah2 ...  Tp sbnrnya bahaya tau kawan2 ...  sbb apa tau .. sbb aku pernah trbawa2 di dlm tugasan harianku.  Sdg2 menaip tiba2 trtaip short form pulak ... sib baik sedar sendiri.  Kalo tidak ?????   Sure kena marah dgn Boss .... hahaha ...

Di Malaysia, amat jrg kita gunakan short form di dlm perbualan harian.  Tapi kalo korang nk tau, di Indonesia prkataan2 ringkas sering digunakan.  My conclusion is masyarakat Indonesia tidak suka mmbuang masa brcakap dn lbh suka mnghabiskn masa dgn bekerja.  Cuba korang tgk prkataan2 di bwh ye ... pastu korang fikirkanlah sndiri ... kalo x paham next time tanya aku ... kalo aku pn x paham nnti aku tanya kat  Ferry ataupn Pak Lili Sukma Asmara ... hahaha .... Aku suka ....

1) ULTAH
2) LAKOR
3) WARNET
4) WARTEL
5) CURHAT
6) NGOPI
7) DUGEM
8) CIPIKA ... CIPIKI ...

Hahaha ... Apa itu kwn2 ??  Cuba korang teka ...  Eh ..seronok jgak ye kita main teka teki  ...  kan korang kan ....  hahaha ...

Bye korang ... Syg korang sume ...

0 comments: