Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Aku yg kena tempiasnya!! Hahaha ..

Situasi prtama :-
Boss kena marah dlm meeting ... mood tak baik .. sampai ofis .. aku kena dulu

Situasi kedua :-
Boss marah2 - Projek delay .. subcon tak perform .. payment tak masuk ... mood tak baik .. 
aku kena lagi ..

Terkedu. Tahan je la telinga aku dgr dia membebel. Kdg2 ada gak yg ambek kesempatan .. takut nak jmpa boss .. suruh aku tanyakan. Apa2 hal .. aku kena lgi. Ishh .. Sapa ckp Secretary manja? Aku tak manja pun .. Tu la .. sapa suruh jadi Secretary? Padan muka aku. Hehe .. 

Pelajaran dn pengajaran. I realise now .. Dimarahi dn memarahi  - dua situasi yg mmberi impak dn tekanan yg berbeza. Marah org tak best .. kena marah lagi la tak best!! Dua2 stress !! Dan dua2 situasi aku kena tempiasnya!! Hahaha ...


8 comments:

Gayahspears said...

sabar ya akak..keja dgn org mmg camtu..huhu..kena tahan telinga ja

Unknown said...

sebab tu saye
tak nak jadi secretary..
hahah...!
sabar ye ...
biase la tu..
kita kan pekerja saje..

Ellen said...

sabar sis, besa lah tu kalo kita jadi kuli kan...semuanya tu boleh jadi semakin kuat dan tahan dengan apa saja rintangan mendatang..

Misz-ella said...

Gayah ..

Kak Ela dh biasa. Diaorg ni marah skjp je .. pastu dia ok balik. Hahaha ..

Misz-ella said...

Diana ..

dulu2 kononnya jd secretary glamer!! Hahaha .. akak dh biasa la dik. lgpun diaorg ni marah kejap je .. pastu dia baik balik. Cam kartun!! hehe ..

Misz-ella said...

Ellen ..

akak mmg kuat dik. Dh 15 tahun kat sini. Kalo tak kuat dh lama aku blah.. hehe ..

Unknown said...

nak kena stress memang senang.. yg susah nak manage stress... and tempias-tempias nih menambah stress.. nasib baik kuatkan... :)

Rose kakrose said...

Biasalah kakcik..kalau ada bos..stres sikit aje.kalau jadi boss lagi stres memanjang tau..;)