Wednesday, September 22, 2010

Serius .. Korang kena baca ni. Interesting sgt.

Cuba kita bayangkan .. Ko anak lelaki bongsu dlm famili (camna aku nak bayangkan eh .. aku mana ada "Telor" !!) hahaha .. ok .. ok .. back to the story. Mak ko sayang sgt kat ko .. mcm menatang minyak yg penuh.

Sampai jodoh ko kawin dpt anak 1. Adik beradik ko tak suka dgn pilihan ko  ..tapi dah ko suka sgt, lantak ko la kan. Mak ko tetap anggap ko sefamili "terbaik" walaupun yg lain bersikap 'boleh bla la weih .. kitorg tak heran  .... hehe ..

Pas kawin mcm2 jadi. Famili yg bahagia jadi huru hara. Ko gaduh dgn adik beradik, ipar .. sumenya sebab mulut bini ko. Kuasa Tuhan .. tetiba je .. poom!! meletop krisis antara bini ko dgn mak ko pulak .. tah apa la puncanya. Bini ko mengamuk gila2, siap warning ko jgn balik rmh mak ko lagi. 1 taman dia kompang. Padahal bini ko pun bukanlah betul sangat .. kdg2 camni .. kdg2 camtu. Kecoh ooo ... Worst part, ko dgn mak ko duduk 1 taman, 1 jalan lak tu. Dah mcm wayang K_ L _ N _  lak orang taman tu tgk. Jap-jap mak ko berkompang .. jap-jap bini ko pukul drum. Ko pilih bini .. ko ketepikan mak ko. Tak balik rumah mak dah. Tu pasal la orang cakap 'Cinta tu bukan je buta .. komplit dgn bodoh, bangang, bebal sekali. Hehe .. 

Yang lain2 buat keputusan tak campur tapi kerana sayang mak, layan jugak la mak tu anytime dia nak luahkan perasaan. Dengar boleh .. cakap lebih2 jangan, kang terkutuk anak kesayangan mak kang ..  camna?? Mak mesti tak leh terima punya.

Mak ko sedih. Rindu kat cucu lagi. Kerana sayang, mak ko antar makanan utk ko melalui jiran2 sebelah. Bini ko buang!! Depan2 jiran tu dia buang. Dia takut mak ko bomoh!! Eee .. spesis apa la bini ko tu eh? Mana ko kenal dia ha?

OK STOP !! Kesimpulannya .. Kerana sayang bini .. ko lupa yg mak tu 'Jalan Ke Syurga'. Mcmana tu? Jom kita bincang.

3 comments:

alinac lover said...

wah,,serius tu...pening da



sblm ni akak xleh masuk ya blog saya??

patot kureng visitor.ada malware rupanya.cis9!!

the bert said...

syurga anak di bwh tapak kaki mak..syurga bini di bwh tapak kaki suami..

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Apa2 pun, sebagai org lelaki telah diterimapakai oleh hukum, adat dan norma org Melayu sebagai ketua dlm sesuatu institusi keluarga. Dah tentu, sbg `ketua dlm keluarga` keputusan kita adalah penentu yg mesti diikuiti oleh isteri dan anak2 kita! Dah tentu ukurannya adalah condong kpd agama. Meskipun ibu kita, ada perkara2 yg mesti dihormati krn dia sendiripun ada suami yg mesti dipatuhi. Dlm masalah ini lebih kpd tolak-ansur dan tidak semestinya `bacul` ttp yg ptg tanpa menggadaikan prinsip!