Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Lengkap !!

Dua hari pertama dlm minggu ni .. terasa diri seperti sgt lengkap .. perfect. Mana taknya, semalam suka .. gila-gila. Hari ni pagi suka, awal petang marah, lewat petang kecewa, mlm pulak penat. Kan lengkap tu.

Aku percaya Tuhan sayang pada tiap hambanya. Kerana sayang, kita diuji dengan mcm-mcm rasa. Kalau tak diuji, 'barangkali Tuhan' tak syg pada kita ??

Everything was perfect yesterday. Early this morning was good too. Till early afternoon, somebody called mintak tolong. Automatik suara aku reach the maximum note. Marah gila aku. Sendiri create problem, aku kena cover. Kalau org lain boleh aje aku skip tak tolong .. closed family? Kang mengata .. satu salasilah tau. Aku gak yg salah kalo tak tolong kau, kan. So nak tak nak aku relakan saja atiku. Lepas 5 minit marah-marah aku ok dah. Boleh gurau-gurau .. gelak-gelak sama Kak Senah.

Late afternoon, 2 perkara mengecewakan aku. First - tiket Konsert Maher Zain habis dijual!! Aku plan nak pegi dgn Professor Dr. Rozana. Just bcos i was quite bz and delay urusan beli tiket .. c wat happen? FRUST!! Really Frust.

Mood keja down terus. 5.30 sharp aku balik (which is not me). Otw back aku stop nak beli pecal kat Pasar Mlm Paya Jaras. Pecal Makcik Jawa dari Ijok di sini 'the best' ok. Ni sume sebab tengok resepi pecal kat blog Encik Mat la ni. Terus mengidam. Hehe ..


Makcik tak niaga pulak ari ni. Satu pasar mlm aku tawaf. Kot la ari ni dia dok 'port' lain ke .. Hampa. Frust lagi. Tak pe lah, nak wat camna. Aku ada misi lain pulak mlm ni.


Lepas Isyak kwn-kwn sekolah Aiman lebih kurang 15 org dtg beraya. 1 kg rendang daging, sate, nasi impit, 3 peket kuetiau yg sumenya aku masak sendiri (kecuali sate lah) tak cukup. Sib baik ada roti canai segera jadi hero aku mlm ni. Di sbbkan Abah Aiman outstation seminggu, aku suruh diaorg mkn-mkn kat garden je. Diaorg sume suara dah garau-garau, bdn dah besar pjg .. so paham-paham je la, kan.


Sambil diaorg mkn, aku kemas-kemas dapur .. rebus paru. Hajat ati hujung minggu ni nak buat 'Paru Tempura'. Manalah tau kot-kot Kak Nani jadi dtg rumah .. at least dah ada benda nak masak. Tepat 11.30 mlm, baru settled sume keja.Penat babe. Gila penat aku ari ni.


Mcmana aku tak kata hidup aku sgt-sgt perfect ari ni. Tu belum hal-hal kat opis. Boss suruh aku jadi 'Along' - chase pyment. Chase pyment juta-juta .. kalo masuk poket aku syok la jugak, kan. Hehe ..


Bkt Kuching cnfirmed aku punya. 90% project team sama tapi QS budak baru. Katanya budak ni ada 'Master'. Wat everlah .. aku bole je masuk ngan sume org. Tapi junior biasanya segan-segan nak 'approach' aku. 'Muka sombong' la katakan. Ko budak baru, pandai-pandai la ko carik aku ye ..  aku kan 'Project Coordinator.' A to Z dlm tangan aku.


Alamak .. dia ni pun ada. Benci lah. Mana-mana projek yg aku terlibat .. mesti dia ada. Betul kata org tua-tua .. Jgn benci sgt kat org .. yg kita benci tu yg paling byk jodoh dgn kita.


Well .. AYAH PIN. Selamat bertemu lagi. 





2 comments:

kakyon said...

syiannya ..adinda penat ekk.
kekanda nani nak datang..bila tu?
klau free..boleh kekanda dtg menyibuk sekali..heheh
gurau aje ella..:-)

Misz-ella said...

Superwoman mmg camtu kekanda. Sokmo bz .. pastu penat. Ha3 ..

Nnti bila Kekanda Nani confirm dtg dinda bgtau kanda ye. He2 ..