Wednesday, December 14, 2011

Kehilangan .. Pemergian Arwah Embah

Pagi Isnin yang tenang. Belum sempat buat apa-apa di pagi itu telah kejutkan dengan panggilan telefon dari Mama .. Atok Batu 4 meninggal. Jom le balik Teluk Intan ~ katanya. 


Inalillahiwainalillahirajiun .. Dari dia kita datang, kepada Dia kita kembali. 

Kami adik beradik were so proud because we came from a big family. The way we were brought up were so unique. Abah orang Kelantan, Mama orang Teluk Intan tapi kami dibesarkan dalam masyarakat Jawa. Kenapa? Oohhh .. its a very long story. Aiman, i hope u will always remember the story, dear.


Masa kecik, tiap tahun kami pulang ke Batu 3, Kg Selabak untuk berhari raya. Biasa sangat kami dengan budaya dan amalan masyarakat Jawa termasuklah makan Kenduri dalam Talam (Nasi Ambang).


We arrived Teluk Intan at 10 am. Jenazah arwah Embah dah dibawa ke pusara ~ tempat persemadian Arwah buat selama-lamanya. Maka kami seramai 14 orang terus ke tanah perkuburan. Selesai urusan di sana, kami beramai-ramai pulang ke rumah Embah.

Photos taken at Rumah Embah after the Funeral. 

With Puteri ~ One of my kesayangan yang sentiasa manis.  Jangan betulkan mata anda sebab yang bertudung litup itu memang Misz-Ella.Nama pun menziarah orang meninggal haruslah kita bertudung, kan. Cantek tak? Kita rasa kita cantek walaupun mama kita cakap kita macam Minah Indo bila bertudung macam ni. Hihihi.

Makan Nasi berjemaah ~ Nasi putih, Sayur Lemak Kobis, Ikan Goreng, Ulam dan Sambal Belacan. Berselera kami makan.

Mari jamah Durian dari pokok belakang rumah Embah.

Aiman dan Amir ~ Model durian Kg. Selabak, Teluk Intan.

Puteri dan Sarah Ardini yang sentiasa manis-manis manja.

My sista Aishah looks like Mualaf with her tudung.

Dua orang budak comel main guling-guling.

We went back only after visiting two more houses in Teluk Intan. Moga roh Arwah Embah ditempatkan dikalangan orang yang beriman. Amin. 

** Hepi bila dapat jejakkan kaki ke tempat kami bergurau senda bersama sepupu dan saudara mara di waktu kecil dahulu. Nostalgia sungguh!!







22 comments:

mizzkechique said...

alfatihah...


KC, nk doyan..

kasihibu said...

al fatihah semoga rohnya di berkati yang esa..

bila berkumpul ramai ramai macam macam ragam kan?gelagat si kecil yg menceriakan

Ummiakid @ lily said...

Salam Takziah buat keluarga KC...muga rohnya di cucuri rahmat...
Alhamdulillah masih ada embah (belah suami)yang masih sihat walaupun bongkok sangat dah...

Comey apa KC bertudung....maniss semanis madu...

qemaishak said...

Al-Fatihah..moga arwah ditempat golongan beriman..

kat perak banyak durian sekarang ni, malam tadi tgk kat tv3, sedap doyan fresh.

Adzrien Shoppe said...

Alfatihah... embah liza pun dah lama meninggal masa kita form 4 dulu, 1989.

kakcik said...

Semoga roh Embah tenang di sisi Maha Pencipta. Al Fatihah.

Hanis Azla said...

Takziah kakchik.. semoga arwah tenang di sana.. selalunya bila ada kematian, waktu itulah kita boleh berjumpa dgn saudara yg rapat sbb semuanya berkumpul kan kak..

Huda said...

alfatihah, moga rohnya dicucuri rahmat

eliyaezlinalias said...

salam takziah kc..alfatihah

p/s: bila nak balik TI lagik? nak itot! ehehe

Fara said...

Al-Fatihah

diana said...

takziah kakchik..

musim doyan kat sana ...
sana sini doyan..:)

Inani said...

takziah kak chik..
al-fatihah buat arwah..

alinac lover said...

kak cik..rindu yong pd kak cik

24hb ni yong blik tluk intan ;)

aiman n amir tu muka cm sama je ye

el said...

alfatihah tuk arwah smoga ditempatkan bersama2 org2 yg beriman

xnah mkn nasi ambang...kt pasar malam sini xde jual huhuhu

Melati Qistyna's Mummy said...

AlFatihah buat arwah.... Mg roh beliau ditempatkan bersama2 org yg beriman.....


Sedap doyan kampung ye... :)

Alin Marlini said...

Takziah Kak Chik.

ALin suker mata Kak Chik..serius..nak beli satu nanti..hehehe

Chekgu Azrine said...

salam takziah dan al-fatihah..

Sally Yatiey said...

Al-Fatihah

Izan Ishak said...

takziah buat kakchik n family atas pemergian embah...

*suka tgk kc pakai tudung...ayu!!!

kakyon said...

salam takziah buat family kakchik..
cantik ayu..kakchik bertudung..

Cik Ina Do Do Cheng said...

semoga roh arwah embah kak chik ditempatkan dikalangan orang -orang beriman. jangan sedih, bertabah ye.

Peri PiA said...

Al-Fatihah

:'(