Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Bahagia dan Kenapa ..

I have a very very long list of entries to be done. Banyak. Sangat banyak. Best. Sangat best. Best kepada orang-orang yang telah melalui peristiwa dan kejadian tersebut bersama saya dan mungkin tak best buat orang yang tidak melaluinya dan tidak ada kena mengena.

Selain dari best .. "Bahagia". Penutup 2011 dan pembukaan 2012 yang sangat 'happening' buat kami semua. Spending quality times with kesayangan i.e. adik beradik, kawan-kawan dan famili. Bertemankan ubat nyamuk dan tikar buruk .. mandi-manda di air sungai yang bersih, suci dan dingin tanpa klorin .. minum petang sambil bergurau senda bersama kesayangan di Rumah Banglo Kembar Dua .. dan menemani kesayangan membeli belah diakhiri dengan minum kopi  bersama ~ Segalanya saya lalui dalam 3, 4 hari ini. Penat tapi Bahagia dan Gembira. "BAHAGIA DAN GEMBIRA". Itu yang paling penting, kan.

Dan hari ini bertambah-tambah bahagianya bila menerima bungkusan dari Mak Encik Ladyzul yang jauh dari Utara datangnya. Ingatkan sebungkus dua rupanya kotaknya dua. Alahaiiii .. mekasih banyak ye D. Macam tau je yang KC peminat kopi.

Walau terselit sedikit persoalan "Kenapa" dibalik gembira dan bahagia yang ada .. nampaknya perkara itu tidak penting dan tak perlu difikirkan lagi. Biarkan mereka dengan "rasa" yang entah apa-apa.  Kita mungkin tak boleh merubah manusia tapi kita boleh mengajar diri kita menerima kekurangan mereka. Just teach ourselves to accept them the way they are since we cannot change them. Buat apa nak pening-pening. After all .. tiap ciptaan Tuhan itu indah dan ada kelebihannya, kan. 

8 comments:

emarieys said...

seronok KC baca novel nanti..tidaklah boringkan..

AmyZana said...

Kita mungkin tak boleh merubah manusia tapi kita boleh mengajar diri kita menerima kekurangan mereka.

i love that ayat :]

pena rozie said...

Best kah???

Unknown said...

selamat tahun baru KC..semoga tahun ni membawa lebih banyak rezeki dan kebahagiaan bersama kesayangan2 :)

Chekgu Azrine said...

wah... baca buku kopi kak KC..dasat tuh.. mcm nak buat kajian jek.. hahaha

suri solehah said...

madah berhelah KC?hehe

Unknown said...

itu buku ke??macam bukan je..heheh

Ardini Humaira said...

lah... dni ingat kan novel tau KC. rupanya kopi... dni pun suka kopi ^__^