Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Cerita Kerja dan Tentang Hidup Kita

Tersangatlah penat bila buat kerja non-stop. Sumbing kuku dari jari halus dek menaip banyak-banyak dan laju-laju. Harussss dimanja dan dibelai dengan "Manicure Treatment" selepas ini. Hihihi. When it comes to work, my only concern is to do the best and get it done a.s.a.p. Kalau boleh nak balik 'on time' takmo 'stay'. At the age reaching '4 Series', i want a quality life. So, Assistant ku yang setia Kak Senah, sila contohi saya ye. Hihihi.

Lately, sangat alah dengan 'Lipstick' dan sangat tak suka bedak. Macam orang mengandung pulak dah .. alah itu .. tak suka ini. So, selesa lah saya tanpa mekap walaupun dikata orang muka 'pucat lesi' tanpa solekan. Ada aku kesah??? Kahkahkah.

Ini muka mekap bersiap sebab terpaksa. Tapi percayalah kalau tetiba hilang merah di bibir, that's it. Malas nak 'touch up .. touch up'. My hormone change as my age increase kot? Alahaiii .. terima lah hakikat Ella .. kau tu dah makcik-makcik .. tu pasal nak mekap pun malasssss. OK,  balik rumah ni gi 'practice' pakai baju kedah + kain batik dan baju kelawar kat rumah ye .. no more short pants for u. Hahaha.

Oh BTW, pagi ni dengar FLY FM about 'Backstabber'. A guy called the DJ and mentioned about Colleague Mate dia (perempuan) yang baik sangat dengan dia tapi tak da kawan. No one want to be her friend cos she's a backstabber. Tak boleh dipercayai. So this guy was on air to ask for the opinion of the listener. Hello adik, kalau awak baca blog saya .. I only have 1 advise for you. Avoid her. Tak guna kawan dengan Hipokrit @ Bermuka-muka @ Berpura-pura. Doesn't matter if you have little friends but make sure you are surrounded with quality friends. They are loyal, they are honest, they are at your side during up and down. Tak pe la tak popular pun sebab tak ramai kawan yang penting hati senang, kan. For me, i go for Quality not Quantity. Walaupun asyik keluar dengan orang yang sama, yang penting i'm happy. They always have their ears and shoulder for me. OK. Cukup sudah Entry berkongsi rahsia hati dan minda untuk kali ini. Nak pergi lunch. Hampir 30 minit lunch hour ku sudah berlalu and i have another 30 minutes more. Bye. Tima kasih baca ye.

12 comments:

Kakcik Seroja said...

Di usia ini, kakcik masih 'tak pandai' berkain batik di rumah. Tetap juga dengan seluar panjang atau jeans! :)

Unknown said...

saya pun kalau ada kawan macam tu memamg saya elak kan diri la..
selalunya bila kawan saya tu saya nampak macam nak menyusahkan saya je saya akan jauh kan diri dari dia..
manusia sekarang suka ambik kesempatan.jadi hati2 la memilih kawan..kan??

ziana said...

yes..setuju kena cari kwn yg honest & loyal..saya hanya rapat dgn org yg saya tau hati budi dia camne..sebab tu saya tak ramai kawan..majoriti kwn hai2 bye2..

ada coursemate saya dulu ada 1 group tu mmg kamcing giler la..ada dlm 10 org..buat apa2 semua kalau blh nk together dgn puak diorang je..

1 hari si A ngadu dgn B pasal C..konon rahsia..konon BFF la katenya..sekali B pergi sampaikan kat D..dan D bawak mulut murai sampai ramai yg tau sampai ke pengetahuan C..mau tak perang besar..yg lain pulak jadi batu api..

A dgn B gaduh..A dgn C gaduh..B dicop bwk mulut..yg lain jmpa A sokong A..jumpe B sokong B..jumpa C sokong C..paling teruk hbgn A dgn C la..at last A tak tahan pressure A minta maaf dgn C walau mmg ternyata C ni perangai mmg teruk byk..akhirnyat A membz kan diri dgn bf(boifren) je..no more BFF (best fren 4eva)..

Hanis Azla said...

kakchik tanpa mekap pun tetap cantik.. mana ada nampak pucat pun.. betullah kakchik, quality friends lg bagus dari ada banyak kawan tp tak ramai yang boleh berada di samping kita saat susah dan senang.. kdg tu bukan nak minta tolong, minta sokongan pun payah..

ayeesha anna said...

glowing pipi tanpa mekap. nice

Dr K said...

kalau rajin taip blog pun, nampak gayanya saya perlu manicure lah kuku ni..hahaha

qemaishak said...

Alah makeup ke tak makeup tetap cun je qema tgk..xguna kawan ramai tapi hipokrit..

faraherda.razalan said...

Muke KC cantik. Putih. BErsih. Pki SK II eh? heheheh...

eiela said...

saya setuju pasal quality kawan tu. drpd kwn ramai tp bmuka2 lagi tak sedap. lagi best tak ramai tp diorg ada saat kita perlukan diorang.

eiela said...

saya setuju pasal quality kawan tu berbanding quantity tuh. dari ramai bmuka2 baik sedikit bila kita ada problem diorang ada kat sisi kita.

akuzle ayu said...

sama2, KCE...hihihi

el said...

a'ah muka KC cantek witout makeup..pki pncuci ape eh..

kc jom support GA el
menangi adiah spt jam tangan, handbag, wallet, englis cotton dll lagi

http://arwendanish.blogspot.com/2012/03/arwendanish-1st-giveaway.html