Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Busy ..

Been busy lately. Tentang kerja .. tentang hal rumahtangga .. tentang diri sendiri .. tentang macam-macam lagi. Kebizian melampau hinggakan Cuti Umum baru-baru ini masih tak berpeluang untuk rehat dan kebizian berterusan sehingga semalam.

Dah la puasa .. berbuka pun lewat kerana sampai rumah hampir jam 8. Makan malam 10 minit dengan keluarga .. 15 minit lepas itu keluar lagi untuk uruskan hal Aiman. 8:15 keluar 10:15 malam sampai rumah balik. SU-Puchong-SU .. dalam masa 2 jam .. dan semestinya lah ke bizian itu datang sekali dengan pakej penat. But one thing that i learned .. kalau kita ikhlas dan redha dengan setiap yang kita lakukan InsyaAllah Allah buka jalan dan permudahkan urusan. 

Kadang-kadang terfikir .. Dari mana datangnya kekuatan? Kadang-kadang teman dan orang sekeliling bertanya .. Tak penat ke? Tipulah kalau tak penat tapi percayalah yang semua itu boleh diatasi dengan "Positive Mind". I seriously think that Kekuatan yang sebenarnya datang dari dalam .. iaitu kekuatan mental. Bila mental kuat dan kata boleh .. berserta dengan doa dan lafaz Bismilah .. InsyaAllah. Percayalah.

*Entry Motivasi Diri*

10 comments:

Unknown said...

insyaallah....segalanya dipermudahkan

Azian Elias said...

I agree 120% with u.kalau ingat2 kan badan ni macam tk larat je. Tapi kita tetap dapat lakukan.. Betullah tu. Bila ikhlas, sure boleh..

Mummy Sher said...

salam kenal. betul tu. kalau kita ikhlas semuanya akan dipermudahkan..:D

CT said...

Ok letakkan diri apa yg kita lakukan secara ikhlaslah KC..insyallah dipermudahkan...

CT said...

niat kerana Allahlah KC..insyallah mudah segalanya

Farah Shamsudin said...

kc memang superwomen.. InsyaAllah semuanye dipermudahkan..

Irfa said...

super mak ;)
bz like bee

Akak Kembang said...

yup kak...betul sgt tu...ikhlas itu sangat penting dlm kehidupan kita

Melati Qistyna's Mummy said...

baca ntry2 kc pon tau kc sibuk yg hamat... hiks

faraherda.razalan said...

KC kan superwoman! Caiyok! Caiyok!