Sunday, August 26, 2012

Rumah keliling sawah di Raya ke 4

Dari Taiping ke Teluk Intan .. menziarah saudara belah Mama dan Abah di Raya ke 4. I missed the program at Kg Selabak .. so i joined the other adik beradik at Kg. Sg. Kerawai, Teluk Intan .. di rumah Makcik Zizah adik Abah .. our Baby sitter masa kecik. Riuh rendah rumah Makcik Zizah dek serbuan kami 4 kereta.

HoHoHo .. teman jakun sekejap jumpa sawah padi. 
Aterrrr .. dah tua-tua baru jumpa .. patut sangat le teman kejakunan, kan. Hehehe.

Terbuai jiwa dan perasaan ditiup angin sepoi-sepoi bahasa.


Aliff Haqeem ~ My sweet sour anak buah

Rumah Makcik Zizah yang atap biru tu. Kiri kanan belakang rumah sume sawah padi. Nyaman gila berada disini. Best siott. Teman adik beradik jakun sekejap. Hehehe.






Makcik Zizah jamu kami dengan Ayam Lemak Cili Padi, Pucuk Turi Masak Lemak, Hati dan Pedal Masak Kicap, Sayur Kubis Goreng, Telor Masin, Ulam Jengkol dan Petai dan paling best  ... Sambal Belacan Power Gila!!! Perghhhh .. Benno my Made in Switzerland BIL pun makan bertambah tau .. inikan pulak teman yang udah semestinya lidah belacan. Lagi pedas .. lagi meleleh .. lagi best!!!

17 comments:

Nur Hayati @ nur.. said...

bestnya dok kat kampung,,nyaman dan tenangg jer

Kesuma Angsana said...

wah bestnyer kakcik!

Miss Layaleya said...

syoknya umah tepi sawah..

kakngah said...

selamat hari raya KC...
on d way balk dr kampung lalu gak kwsn sawah padi. mintak pak dakEpal benti amk gambo... hagham tak dilayannya huhuhu!!

zila said...

Selamat hari raya dan selamat berkenalan..bestnya suasana kmpg..lebih kurang cam kmpg saya

kakcik said...

Sedapnya hidangan yang disediakan. :)

aDisH.sHidA said...

alahai shida yang dok kedah keliling sawah padi pun xde gambar mcm nie..jeles la dengan KC hehe..

gluuuuuuuuuurp sedap nya makcik zizah masak..kalau makan kat luar tepi sawah lagi best kan

Nafisya Ismail said...

terbaik!! :p

-Sara- said...

bestnyaa bendang sawahh!!

lauk2 kg cmtu kalau makan mmg terangkat! lg2 time raya cmni asyik ketupat rendang je masuk perot, lyn lauk kg tak sedar nasik 3 pinggan! hehe

JunAina said...

KC...bestkan rumah tepi sawah...

hazlin nazri said...

bestnya!

Ati Masrif said...

orang bandar memang suka sgt
kawasan sawah bendang ni...

lama tak tgk tu..

selamat hari raya ella :)

♥MAMASYAZA♥ said...

menu tu buat saya terliur. akak kena dtg kampung mak mentua saya, dekat sgt ngan sawah...hehehehe

mama aini said...

bestnya ada keluarga yg tinggal kat kws sawah padi..mama takde & tak pernah tenguk padi secara dekat pun..

Chekgu Azrine said...

kg husband saya tepi sawah kak kc..tp sygnya xdan nk berposing2 kt situ..huhu

Peri PiA said...

kg nan indah

Cik Eka said...

eka baru je keje kat teluk intan ni,tak jelajah lagi semua tempat..tapi memang suka gila lalu kat sawah2 padi..hehehehehe

lauk2 kampung cmtu,,adoi bestnya lapo plak