Tuesday, September 18, 2012

Siapa lah Kita?

Siapalah kita nak merasakan diri kita lebih hebat dari yang lain?
Hebat sangatkah kita lantas menganggap diri kita paling 'ter' dari yang lain ?
Terbagus .. tercantik .. terpandai .. terbaik ..
*terlebih perasan pun ye* Hihi.

Tahukah kita tatkala kita merasa kita paling 'ter' dari yang lain
Saat itu jugalah Syaiton bersenang lenang
bersuka ria bertepuk tangan meraikan keangkuhan, keriakan seorang anak Adam

Disebabkan terlalu mengejar nama dan pangkat, wang ringgit ..
Maka kita terlalu meng 'up' diri
dan terlupa rumput di bumi

Duniawi ... Manusia terlalu mengejar duniawi
Terlupa bahawa disisi Tuhan kita semua sama tempatnya.




10 comments:

kakcik said...

Kakcik nak buat satu catatan tentang 'gelaran', tapi masih belum berkesempatan. Sekarang banyak buat catatan auto publish je...

Ella datanglah 23/9 nanti. Jangan segan2. Bawa Aiman sekali. :)

yana halim said...

kadang2 tu, bila excited sgt bercerita... x sedar apa yang dicerita tu menjadi riak. Entahlah manusia ni, apabila diberi kelebihan dari banyak segi....mulalah rasa bagus segala. Kalau org lain x de yang best macam dia, terus pandang rendah. Sikap manusia. *Sigh...

:: Mrs.Eady :: said...

kita bukan sesiapa..

Kesuma Angsana said...

setuju sgt2.. kita akan kembali dgn hanya kain putih sama yg membaluti, insaf!

JunAina said...

Manusia yang sentiasa alpa...

Mak Lagenda said...

hi KC..

moga mak dijauhkan dgn sikap begini

Bonda Ryan said...

Nama pun manusia..kadangkala sampai lupa bumi yang di pijak dan langit yang di junjung.mudah sangat terpesong bila mana hidup di limpahi kesenangan. Ras diri perfect tanpa sedar siapa empunya HAK.Salam perkenalan dari saya..penat mbebel baru bg salam..ampunkan saya penunggu blog ^_^

Chekgu Azrine said...

opsss...peringatan utk saya jgk ni sis..tq for sharing..

azieazah said...

Terimakasih berpesan-pesan

sisdee said...

setuju..tak de lebih tinggi dari Allah..manusia nie alahai..hambanya jek yg Allah pinjamkan ksenangan utk diuji :(