Sunday, October 14, 2012

Roti Bawang Putih

Asben cakap bawang putih banyak khasiat.  Dia cakap lagi masa kecik dulu dia susah. So mak cuma mampu sediakan Nasi Putih dan Bawang Putih yang digoreng untuk Anak-anak makan.  Dia cakap masa tu makan Nasi Putih yang dicurahkan minyak dan berlaukkan Bawang putih pun dah tersangatlah sedap.  Berebut dia dan adik beradik makan.  Kenangan bersama Bawang Putih.  Sampai sekarang dia suka bawang tu .. but not me.  I tak boleh kunyah bawang putih like him. Walau dia penah suruh cuba tapi tetap tak boleh lah.  Lidah dan tekak tak boleh terima lah.  So if i cook, Dear husband .. this Bawang putih is for you.  Sila telan sampai licin semua ye. Hihihi.


Tapi yang ni Misz-Ella suka lah. Boleh la nak layan sekali sekala.
Nak jimat lagi buat sendiri.  Sapu Garlic Butter, bakar terus makan.  
Mudah, kan.

16 comments:

Puan Ira said...

sedapnya...

Kesuma Angsana said...

KA pown suka ni terbaik lah KC

JaSSNaNi said...

owh.. saya plak suka bawang putih, kalau masak sardin tin tu ke, masak asam or cuka, mmg letak bawang putih sebijik2 je.. tak main hiris dah.. bila makan tu syok je mcm ubi.. ehehehe.. :)

Kakcik Nur said...

Kakcik suka makan bawang putih yang dibakar (yang tak pedas) bersama ayam panggang. :)

Rai Ourkizuna said...

saya pun suka roti ni..

:: Mrs.Eady :: said...

SEDAP!!LAGI LAGI KALO ROTI YG KAT PIZZA HUT TUH..hehehehe..

faraherda.razalan said...

garlic bread ni mmg fav sy. yummeh! dulu ms keje kat kedai roti, selalu bwk roti yg x dijual. hiris nipis n bakar garing. bt cicah sup cendawan, pehhh!

terliur tgk roti tu KC....

♥MAMASYAZA♥ said...

sedap kak bwg putih, saya pun suka mkn, tapi yg dah dimasak le, yg tak masak lagi mmg tak leh nak telan

Kniedaz said...

Oohh...yang ni pun saya suka..makan dengan mushrooms soup sedap la sis...

aDisH.sHidA said...

shida suka bawang2 nie...kalau dlm makanan tak kisah la bawang putih ke,bawang besar ke..bawang merah ke tu yang dicari hehee

pinky said...

kalu jumpa bwg putih kat mn2 mknan... blh jer makan...=)

pinky said...

kalu jumpa bwg putih kat mn2 mknan... blh jer makan...=)

Kamsiah Yusoff said...

salam
cicah dgn mushroom sup...superb..!!!

Alin Marlini said...

alin n anak2 pun suka sangat..sedap

azieazah said...

Kak Azie kunyah Bawang Putih sebiji-sebiji masa dalam pantang.. Bawang putih diletak atas nasi yang baru kering (masak oleh wap nasi), dan bawang putih jadi gebu. Sangat sedap!!

Chekgu Azrine said...

Saya pun suka!!