Monday, November 5, 2012

Duduk Diam-Diam

Tetiba rasa macam nak duduk diam-diam. Takmo cakap apa-apa. Nak diam seribu bahasa.  

Wahai hati .. kenapa 'emo' sangat ni? 
Susah hati? Kecil hati? Tak senang hati? Sakit hati? Bersedih hati?
Yang mana satu?

Dalam menangani penyakit hati .. sebaiknya kita duduk diam-diam dan bertenang. Tok sah melatah poom pamm sana sini.  That's not positive. That's not cool.

Life is full of challenges.  Life is full of changes.  Life is full of up and down.  Sit back and relax.  Take a deep breath.  Think. Think many times.  Akhirnya .. Hadapi sahaja dengan senyuman.  

19 comments:

kakngah said...

KC, kita kan.. kalau emo kan.. mmg akan diam jek. lps tu moncong sedepa kahkahkah!!

Tina Othman said...

tina tgh susah hati la ni sampai tak boleh tido

ada mcm2 dlm kepala nak pikir, payah jugakkan kc

Kakcik Nur said...

Kalau ikut kata hati, boleh mati kita, Ella... :)

Ummiakid @ lily said...

nak duk dendiam gak lah......

Ratu Hatiku said...

KC...org kata mkn coklat blh tenangkan jiwa yang berduka lara :D

Mama Zharfan said...

yep...kdg2 berdiam diri adalah option terbaik

bujal X said...

sakit hati cari kfc.boleh tak? he~~

:: Mrs.Eady :: said...

bertabah & bersabarlah~

Kesuma Angsana said...

betul lah tu KC... & tq sudi follow ye

deno said...

duk diam-diam dan bertenang

Irfa said...

sometimes..saya pun duk diam bila bercakap hati sendiri sakit ;(

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

saya kalau tgh emo mulalah air mata je mengalir2.kang buka mulut takur ntah apa2 kluarnya

Hanis Azla said...

memang berdiam kdg kala lebih membantu..

Afasz said...

kalau diam tu bisa wat kite tenang , jd diam jela.. dr byk ckp

mrs gold said...

diam dari berkata yang tak sepatutnya adalah lebih baik..kadang kala kalu kita emo kiat akan cakap dan akan keluaq benda yang kita tak sedaq...pas dah kool baru kita mnyesal sebab cakap yang bukan2

Intan ~ Nur Azlina said...

betul tu kak, berdiam diri adalah lebih baik :-)

Alin Marlini said...

takleh ddk diam kakchik sb tgh bz kemas opis...hehehe

JunAina said...

Kita lebih suka nanges sorg2...

Chekgu Azrine said...

dah ok ke kak cik ela??jangan emo lelama erk..