Tuesday, December 18, 2012

Lubang-Lubang Jahanam

Sakit hati.  Merana jiwa. Sakit poket pun ye jugak.  Musim-musim hujan ni, banyak jalan rosak.  Lubang sana, lubang sini.  Elak sana, terkena lubang ni.  Sekolah dah nak mula .. jalan berlubang depan sekolah tu bila nak repairnya??  Takkan sekadar letak Papan Tanda AWAS JALAN ROSAK sudah memadai?  HaiHaiHai ... huru hara lah pagi kita nampaknya ye.

Lubang-lubang itu membahayakan pengguna jalanraya.  Lubang-lubang itu menjahanamkan kereta kita.  Sila la buat sesuatu, Pihak Berkuasa.

10 comments:

Sidratul Muntaha said...

sabar - asbar
kami pun tgh bersabar ni
keje tak abis - abis nih

JunAina said...

Lubang2 tu lagi bahaya bagi orang yang merempit cam ai tau...

Oda Aman said...

hehe..nak repair jalan kena tunggu bukak tender & sebutharga. dingdong2 pungpang2 entah amik masa bape bulan. lepas kontraktor dah siap buat semua baru jkr nak cek. tak ikut spek pulak. lubang lagi. patut masa kontraktor buat keje la org jkr monitor. takla kontraktor buat cincai boncai.

kena ikut style jepun ni. hari ni tsunami jalan dah jadi gaung tapi minggu depan dah siap buat jalan baru. =)

Kesuma Angsana said...

setuju tu kc.. sampai bila nk sabar kan

kakchik@ella said...

Hahaha .. i like yr comment, Oda. Bila la mutu kerja kita nak setaraf Jepun, ye?

Ratu Hatiku said...

Betul tu... Apalah pihak bertanggung jawab buat erk... tdo ker..uhuuhu

Irfa said...

sama kes..
bila musim hujan banyak jalan jadi lopak takung air..naik keta ok lagi
kalau motor sgt kesian

diana said...

tu la..kang kritik lebih2 kata kita tak bersyukur..kan??tapi kalau tak kritik jadi gini la..

Syarina Ayu said...

Salam. Kak, saya ada email psl PMC. Check email ek.

deno said...

biasa la kak... hujan2 mcm ni jln byk berlubang.. tak lama nanti ada la yg repair.. diaorang takkan terus repair.. tak mungkin hari ni berlubang esok repair.. kdg2 deno pun geram, tp just wait.. kalau xde pihak berkenaan yg repair, boleh la buat aduan :)