Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Merancang Kehidupan

Misz-ella seorang yang suka merancang kehidupan.  Nak terbang bulan Februari tahun depan, bulan Ogos tahun ni dah beli tiket.  Bulan 12 dah book hotel. Antara bulan Ogos ke Februari tu, Misz-ella dah mula kumpul duit sikit-sikit.  Bila kita betul-betul planning, baru la "happening" percutian kita nanti, kannnn.

Buat orang biasa-biasa seperti Misz-ella, merancang kehidupan itu sangat penting.  From a simple thing like .. Esok pagi nak masak apa? Esok nak keluar rumah pukul berapa? Nak pakai baju apa? Kalau kata nak keluar pukul 8 pagi, pukul 7:50 Misz-ella dah kena turun tangga dan start enjin so that i achieve my 8 am target.

Sehinggalah kepada perkara yang lebih besar seperti berjalan jauh @ melancong lagi la kita kena plan. Almaklumlah .. kita bukan orang senang yang petik jari maka dapatlah wang.  Duit berjoli-joli bersama keluarga bukan senang-senang Misz-ella nak 'dig the saving account'.  Tapi tak pe .. tetap Bahagia dan bersyukur dengan apa yang ada. Alhamdulillah.

Back to the Topic Merancang Kehidupan .. i am approaching Things To be Done when i'm 40's next year.  Nervous ada .. Excited ada .. macam-macam rasa.  Yang pasti, tekad itu sudah bulat maka wahai Misz-ella .. Jangan Kau Pandang Belakang. Pandang kiri, kanan dan depan dan dengan lafaz Bismillah .. Teruslah Melangkah. Mudah-mudahan ada rahmat dan barakah di tiap langkah. In Sha Allah. Amin.

9 comments:

Anonymous said...

baguslah mcm tu..

Kniedaz said...

betul la kakchik...in shaa Allah saya pun nak ikut cara kakchik..simpan sikit2 so bila sampai waktunya kita dah boleh senyum girang...

Unknown said...

go go kakcik..good luck ok.. aminn...

Yati Ali1 said...

wish you all the best in 2013...suka baca your n3 ni. merancang sbm membuat sesuatu...

marina said...

Assalamualaikum KC..

Hehe...akhirnya Na telah komen di sini..
Betul tu KC, planning is very important for us. Tak kira la benda kecik atau besar. sebab yang kita nak adalah end resultnya,kan. kalau planning betul, in sha Allah baguslah yang kita dapat dan vice versa.
Salam perkenalan KC!

Irfa said...

bagus bagi org yang semuanya dirancang dr awal..tak kelam kabut bila tiba harinya ;)

Unknown said...

nak melancong..kumpul dah sikit2 tapi tengok2 terpaksa keluar duit tu untuk benda lebih pnting..sedih!!huhu..

CT said...

betul KC..akk pun camtu...org tgk mcm senang tp akk saving duit utk jalan2 tiap2 bulan...:)

Chekgu Azrine said...

planning tu mmg penting..klu x jd kelam kelibut nti..huhu