Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

First Weekend 2013 Kita Best!!

Hari Sabtu Pertama 2013 Misz-ella kena kerja. Tak suka!!! Kalau boleh tiap-tiap Sabtu nak ponteng kerja tapi ... Saya Yang Menurut Perintah .. maka disinilah saya di Hari Sabtu Pertama 2013.  Habis kerja, i got date with one of my Kesayangan ~ My dear Dr. Rozzana .. membelai diri dengan haruman pati oren dan Lavender Aromatherapy.  Meleraikan otot-otot ketat di bahu, muka, kepala dan mata hasil sentuhan jari-jari Sue Fida. Sedapnyaaaa .. terlelap 5 minit Misz-ella haritu you.

Dan tiba-tiba i was kidnap by Fatin Hanim anak Teacher Cantek dan berada di Setia City Mall, Klang untuk teman dia membeli belah. Zappp .. Zappp .. Zasss .. siap beli, minum dan jalan-jalan and by 8:30 dah ada di Meru untuk pulang with my Darling Sista, Dr. Rozzana.

Esok paginya .. Ahad pertama 2013, Misz-ella buat Roti Cheese + Crabmeat untuk Sarapan Pagi. Hmmmm .. lemak berkrim disukai ramai. *bertepek lemak ekau .. haha*

Dan masak Kurma Telur Rebus *telur rebus jiran bagi* .. Ayam Masak Air Asam dan Ikan Talapia Goreng. Sedappp ooooo .. bertambah-tambah kita makan.  Sib baik sempat 'brek' .. kalo tak .. sian orang belakang.

Lepas tu pergi rumah KY ~ Cokodok, Keropok Lekor dan Epal Hijau cicah Serbuk Asam Boi minum petang di rumah dia. Perghhhhhh ... "Tummy" hepi dibelai delicious food hari ini. Bertuah ekau.

KY first attempt at Cake Decoration. Makin lama .. Misz-ella makin bangga dengan My sista, KY. Dia rajin menuntut ilmu termasuklah 'baking' even she is busy with 3 kids and working.  Buat korang yang 'free' diluar sana ... isilah masa yang ada dengan perkara berfaedah. Fikir dan carilah minat korang and go for it.  Bila masa terisi dan hepi dengan apa yang kita lakukan, In Sha Allah fikiran kita tenang. Bila tenang, bahagia la kita. Kannnn ..

Kemeriahan hari Ahad berterusan bila malamnya 15 of us dinner together ~ Ikan Siakap 3 Rasa, Tomyam Campur, Sup Ayam, Kailan Ikan Masin, Sotong Goreng Tepung, Somtam, Air Tembikai dan Air Oren.  Tq Boi and Maz for the lovely dinner. Alhamdulillah. 

Another quality time spend with Kesayangan. Walau dalam hidup ini tiada yang sempurna, i feel blessed sebab saya sentiasa ada mereka-mereka yang melengkapkan hidup saya. Hidup kita macam rantai. Saling berkait dan memerlukan. Andai terputus ikatan maka pincanglah hidup kita dan menjadi tanggungjawab kita sebagai manusia untuk menjaga ukhuwah dan silaturrahim sesama insan. Hmmm .. got to go lah. Thanks for reading, friends. Bye.




12 comments:

faraherda.razalan said...

Entri makan2 KC mmg sentias atak menghampakan dan sentiasa saja bt sy kecur liur! Arghhh!

Unknown said...

simple je masakan tapi 4,5 kali kita telan air liur..hahha

Carlos Santiago said...

banyaknya makanan..

Dayang Deno said...

suka baca entry yang ada gambar makanan... perghhh... best3! :)

Anonymous said...

cantik deco kek tu

bestnya kc, penuh je aktiviti makan hehe, tina suka

kakngah said...

wa.. happening first weekend KC. first weekend kakngah kekonon nk jahit.. hujung2 terbongkang ngn dakEpal hahaha!!!

Kniedaz said...

sedapnya menu makan KC...makan dengan orang tersayang ...bertambah la sedapnya

bujal X said...

muka tu nampak berseri lain macam?? vitamin c dr hanie eh?

azieazah said...

Wahhh seronoknya hari minggu dia. Enjoy kata orang. Enjoy dengan food, ok la tu kan?

Anonymous said...

semua sedap2

Kak Yang said...

Sister,

Cantiknya kek aku dalam gambo, he he he.
Siap puji aku lagi tu. Ni kena bagi upah. Nanti I buat kek ke, kuih talam ke, muffin pisang ke. Tak pun aku buatkan cerpen kisah Gorgeous Gedik, amacam, ada bran?

Take care dear sis.

TS said...

nyummmm...terliur.. :p