Monday, January 21, 2013

RM1 tak da benda

Satu tengahari di ofis Misz-ella ~ Bak sikit kacang tu Kak Senah. Feveret aku ni. Maka mula la aktiviti makan secara berjemaah kami berdua. Satu ngap dia .. satu ngap Misz-ella. Dua ngap dia .. tiga ngap Misz-ella. Perghhhh .. heaven gila siot makan sama-sama. Sambil makan sambil borak sambil gelak.  Tetiba Kak Senah kata .. Ko tau kacang ni berapa harga? Berapa? 50 sen? Seringgit la ngokk .. mana dapat  seringgit dah sekarang ni. Haaaa??? Singgit? Biar betul .. sikit je ni .. tak sampai segenggam pun.



Aduhai RM1.00 .. dah semakin tiada nilai sekarang ye ..

13 comments:

umi alya said...

mmg gitulah reganya

:: Mrs.Eady :: said...

singgit tu dah mcm 50 sen je skrg nie..

faraherda.razalan said...

Kcg goreng masin mcm yg KC suke tu....mmg sedap. Sedap sgt! Tp mcm KC ckp jugaklah...mahal! Setoet je....RM1???

Daddy Ziyyad said...

mahalnya singgit!

-Sara- said...

ye kak, sekarang serba mahal :(

Kniedaz said...

kalau jenis buruk lantak, tuang semua dalam mulut...sekali ngap je kak..hehe

sudipVSsenduk said...

dekat kantin sekolah, sausage tanpa jenama pun $1 sebatang, fries sebesar lidi penyapu dalam 8 helai pun $1 jugak... zalim!

diana said...

MEMANG MAHAL KACANG NI...
TAPI SEDAP..SEBAB TU MAHAL..

Zurina Hj.Zainal said...

mahalnyerrrrr.....:)

JunAina said...

Kena beli pack besar pastu packing kecik2 sehari bawak sebungkus gi opis. Jimat sikit...ehehee...

Harleena Kassim said...

salam. lama tak jenguk sini.. mahalnya kacang tu.. tapi barang2 sekarang ni semuanya mahal2 belaka..

ishy77 said...

singgit murah la...kat cni 2 hinggit..huaaaa

Kesuma Angsana said...

nilai barang2 skang kc gitulah