Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Pakcik Tongkat Kayu Golf

Dah dua hari berturut Misz-ella terserempak dengan dia. Jalan dengkot-dengkot berkupiah putih berbaju T.  Tangan kanan pegang kayu golf yang dibuat tongkat berjalan kaki sorang diri.  Bila selisih dengan lori, teragak-agak pakcik tu nak hayun langkah kaki. Siapa dia? Mana agaknya dia nak pegi? Kesiannya ..

Dalam hati tergerak nak berhenti tanya .. As-salam pakcik .. nak ke mana? Meh naik kereta saya .. saya tolong pakcik ye. Tapi saya bimbang .. saya tak berteman, keseorangan. Betul-betul safe ke saya? So, instead of tolong hantar dia, saya doakan dia ~ Ya Allah Ya tuhanku, kau peliharalah kesejahteraan pakcik ini. Moga dia selamat tiba ke destinasi. Amin.

Tunggu esok ye. Bakal bertemu lagikah saya dengan dia?

2 comments:

Azian Elias said...

eeeee..jgn.ada byk cara lain lg..

Unknown said...

berhati2la..kita xtau kemungkinan yang boleh berlaku..=)