Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Orang-Orang Sepi. Al-kisah Persahabata, Banjir.

In my life, i met many kind of people. From different background and different society. Rich, famous and yang biasa-biasa aje.

I learned and realised that behind the wall, they are lonely.
I learned and realised that di tengah keriuhan dan keramaian .. hati masih ada ruang kosong dan perlu diisi.
I learned and realised that kemewahan, kemeriahan, keramaian tidak memberi mereka bahagia malah kelompongan itu tetap ada.  Apa yang mereka cari dan mahukan dalam hidup mereka?
Probably they have to muhasabah .. Kenapa diri masih tidak bahagia meski punya segala-galanya. Kenapa masih ada yang kurang meski hidup sudah serba lengkap? Kenapa? Muhasabah lah. Cari punca. Masalah takkan selesai jika tidak dirawat.

Late nite Coffee with beautiful ladies.  Abaikan muka pucat tanpa mekap cos its late nite. Tonight Cinderella break the rule sebab sampai rumah lambat dan kena marah dengan orang-orang dalam rumah *padan la muka kau, kan. Alhamdulillah untuk sebuah perjalanan hidup yang sangat indah. I might not be famous but i'm still happy. I dont have a big quantity of friends but the small circle of friend come with qualities. True friend are very difficult to get. Al-kisahnya sebuah persahabatan, aku pelik bila manusia semakin tidak 'sincere' .. semakin kuat berpura-pura baik tapi dalam waktu yang sama menikam sesama sendiri seolah persahabatan itu terlalu murah, tiada nilai dan tidak bererti. Tak sayang kawan ke korang ni? 

Al-kisahnya banjir .. Ma Jah my mak sedara di Kota Bahru dah tinggalkan rumah ke tempat yang lebih selamat di Bachok. Kg Padang Luas rumah Pok Su dan Mama Su Alhamdulillah .. air bah tapi rumah setakat ni masih Ok lagi.  Takziah pada mangsa-mangsa banjir di negeri-negeri yang terlibat.  Moga tabah dan kuat menghadapi musibah.  Dalam waktu yang sama jangan kita mencaci bila sepatutnya kita menghulur bantuan dan bersimpati.

Sekian. Entry hari Jumaat 261214. Tq baca. Bye.


0 comments: