Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Restoran Hj. Hamid, Pasir Pekan, Kelantan

Another nice restaurant Misz-ella tried during my 'balik kampung' trip recently. Oh yeahh .. I am Kelantanese. My father is from Kelantan .. my mom is from Perak. I always love to go back to Kelantan.

I always love and proud to be Kelantanese. Kelantanese are always warmth and lovely .. its culture is unique, the scenery is beautiful and the food is HEAVEN. 


Its Hj. Hamid Restoran at Pasir Pekan, Kelantan that my Ayah Ngah brought us for lunch. First time here .. I thot it was a Mamak's restaurant but no .. Its owned by the Kelantanese actually.



Kerabu Perut ~ sedap bila dia gabungkan dengan Mangga muda


Sayur Air .. kat KL kita panggil Sup Sayur. Hehehe.
Ohhh .. sangat sedap dan 'rich with vege' Sayur Air ini.


Ikan Goreng ~ simple tapi sedikit masin


Udang Masak Kari Kering (Dry Curry)
Ok yang ni sangat sedap. So fresh. So yummy. 



Lai Chi Kang suam ~ Sedap. Sangat sedap.

Keseluruhan nya, makanan di sini adalah sangat sedap dan harga nya boleh tahan. Restoran ini lebih menarik golongan usahawan berbanding dengan warga tempatan. So kalau nak cuba, Sila lah. Mana tau jatuh cinta, kan. 



2 comments:

Rizziela said...

alolo... sedapnya

Anonymous said...

Singgah jenguk bila ada masa free sikit hari ni. tq share info ni, next trip ke kel nk cuba kat sini he3