Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Malam Ini Kita Menari - Mix Cardio. Tabata. Jom Senam

Hello readers ..

Berakhirnya Ramadan bermakna Studio Tari pun bermulalah operasinya. Well .. sampai sekarang Misz-ella tak faham kenapa ramai yang tak mau bersenam di bulan Ramadan sedangkan sebenarnya berpuasa tidak menjadikan kita lemah tetapi sebaliknya menjadikan kita lebih sihat dan kuat. Ummm .. ada yang kata takut nanti tak berkesempatan mengerjakan Solat Tarawikh.

I'm sure you all tau yang Solat Tarawikh itu boleh dilakukan bila-bila masa waktu iaitu selepas Solat Isya' dan sebelum Solat Subuh. Means if you nak betarawikh pukul 10 malam, 12 malam, 1 pagi, 2 pagi atau 3 pagi .. masih boleh dilakukan. Very flexible, kan .. dan jangan lah jadikan alasan penat berpuasa itu sebagai sebab untuk tidak bersenam di bulan Ramadan kerana Islam tidak menjadikan amalan berpuasa itu untuk melemahkan kita tetapi untuk menambah kekuatan kita sebenarnya.


I am back to the Dance Floor, anyway. Tonight class is Mix Cardio and Tabata (HIIT)

Kenapa perlu bersenam? Untuk lebih cergas, sihat dan kuat .. itu jawapan yang lebih tepat. Anyway, I wrote my exercise journal in this blog mostly .. rajin-rajin lah selongkar Blog Misz-ella kalau nak tips kekal cergas, kekal sihat dan kekal bersemangat di umur 40an macam i *hehehe*

Sekeping dengan Kak Yun ~ buat kenangan hari tua kita nanti.

Every Tuesday night at Rockafella Fitness Centre, Saujana Utama is High Intensity Interval Training @ Tabata Class with Eqynn Razak. Penduduk Saujana Utama, Sg. Buloh Country Resort, Desa Coalfields, Kampung Merbau Sempak, Desa Moccis dan kawasan sekitarnya .. jemputlah join class. It is only RM10 (Walk In). Mari kita jadikan senaman sebagai sebahagian dari Gaya hidup kita .. untuk lebih sihat, kuat dan bertenaga. Ibu yang sihat, keluarga bahagia .. Chewahh.

Call 012-2696670 for enquiries. 



0 comments: