Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Kulit sihat dan cantik dengan produk Venus Rose

Hai semua. Kali ini Misz-ella nak kongsikan tentang produk kecantikan Venus Rose. Produk Venus Rose diasaskan oleh Tiara Suraya bersama ibunya yang dikenali dengan panggilan Mommy Sue. 


Set penjagaan kulit Venus Rose ini lengkap bermula dari pencuci muka hinggalah ke sunscreen. Semua misz ella dah ada dan cuba kecuali sunscreen (soon i akan beli, k).


Pencuci muka Venus Rose - Ultrasoothing facial cleanser 

Paling suka! Sebab pencuci muka ni sangat bersifat semulajadi. Hanya dua kali pam sudah cukup untuk mencuci  seluruh muka. Saya suka bau pencuci muka ni. Ia berbau seperti antiseptic, meningkatkan keyakinan yang bila guna pencuci muka ni, kulit kita akan jadi lebih bersih tanpa kuman (ohh hai .. tinggi betul imaginasi Cik Ella). Tak pe lah sebab yang penting ia betul-betul membersihkan muka dengan lembut tanpa menyakitkan kulit. 


Buih pun tidak terlalu banyak. Senang cuci, mudah dibilas. Betul-betul rasa bersih selepas mencuci. Lurve sangat sampai rasa nak cuci muka lagi dan lagi. 



Penyegar muka Venus Rose - Glycolic acid toner

Senang nak guna penyegar muka ni. Hanya tiga pam di tapak tangan, terus tepuk-tepuk manja ke muka. Saya suka bau dia, macam ada sedikit bauan rosy buat muka kita rasa segar dan tenang. Malah fungsinya lebih lagi kerana gylcolic acid berupaya membuang sel mati secara halus tanpa kita sedari.

Ia mengandungi :
Ekstrak teh hijau yang bersifat anti oksidan serta menenangkan kulit
Witch hazel extract yang melicin serta menenangkan kulit
Glycolic Acid (AHA) yang berupaya membuang sel-sel kulit mati
Glycerin  yang membantu melembapkan kulit
Hyaluronic Acid yang memberi kelembapan berpanjangan


Serum - Venus Rose Salicylic Acid (BHA) & Mandelic Acid (AHA)

Ini adalah serum kesayangan saya kerana ia berupaya membuang sel-sel kulit mati dalam waktu yang sama bersifat anti radang dan memberi perlindungan anti septic yang mampu menghalang pertumbuhan micoorganisma/kuman yang tidak baik untuk kulit. Guna je macam biasa, tau tau kulit jadi lebih bersih dan licin macam ‘porcelain’ kerana sel-sel kulit mati dah tiada lagi. Sesuai digunakan oleh mereka yang memiliki kulit berminyak kerana ia juga berupaya mengawal minyak berlebihan pada kulit. Paling penting serum ni juga membantu menegangkan kulit. Well, sebab tu lah serum ni favourite i! Anyway panjang betul nama dia. Tak apa, just remember dark blue sticker sebab Venus Rose ada tiga jenis serum dan yang ni sticker dia berwarna biru.



Cuba tengok tekstur dia. Halus (tidak terlalu pekat, tidak berwarna. Macam melekit tetapi sebenarnya tidak kerana ia cepat diserap oleh kulit. Saya paling suka bau dia. Rasa hygiene sangat. Sila guna tanpa was was kerana manfaatnya sangat banyak, terutamanya untuk membuang sel-sel kulit yang mati seterusnya membuat kulit kita licin macam kulit ‘baby’



Serum Venus Rose - Harmonious Glow Niacinamide Serum


Bila kulit kita dah bersih dari sel kulit mati, masa untuk  mencerahkan kulit, memudarkan bintik-bintik gelap dan  mengurangkan garis-garis halus. Hanya guna 3,4 titik dan ratakan ke seluruh muka. Gunakan dengan penuh disiplin InshaAllah kulit jadi semakin cantik tanpa noda dan cela.



Serum Venus Rose - Rosy Dewdrop Hyaluronic Acid Serum


Kelebihan hyaluronic acid adalah ia mampu memberi kelembapan pada kulit. Maka kulit kita sentiasa ‘moist’ dan tidak kering. Kulit yang kering sangat tak sihat ye. Kulit yang sihat adalah kulit yang kekal lembap dan segar berseri. Jom kita guna serum Rosy Dewydrop Venus Rose untuk kulit yang lebih sihat dan berseri. Yang ni ada aroma rosy sikit mungkin dicampur dengan pati bunga ros supaya kulit kita berseri dan wangi. 



Venus Rose Aquahydrance Facial Moisturiser



Krim pelembap (moisturiser) Venus Rose ini mempunyai tekstur yang sangat halus dan mempunyai aroma bunga ros yang sangat lembut dan menenangkan (macam bau bunga ros mahal). Gunakan sedikit sahaja, ratakan ke seluruh muka). Kulit rasa best sangat!



Venus Rose Retinol Night Serum 



Retinol night serum meningkatkan pengeluaran collagen yang sangat diperlukan kulit. Membantu mengurangkan kedut dan garis-garis halus. Digunakan di waku malam sahaja, rata kan diseluruh muka sebelum tidur. Retinol memelihara dan memperbaiki kulit pada waktu malam.



Misz-ella telah guna produk Venus Rose selama dua minggu. Alhamdulillah kulit lebih sihat, tak ada sel-sel kulit mati yang buat muka kita bercapuk-capuk pakai bedak pun tak lekat.

Kulit juga lebih lembap dan sihat, berseri dan glowing. Garis-garis halus di sekitar muka yang dulu ketara sekarang dah semakin berkurang. Kulit juga jadi lebih tegang. Kalau cakap umur saya baru 40 pun orang percaya kot (Ewah ewah .. perasan sekejap)


So, inilah dia produk-produk Venus Rose kesayangan saya. Harga tidak mahal, sangat “wallet friendly” dan mampu milik. Untuk keterangan lanjut sila layari :

Atau

0 comments: