Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Ogos yg dinanti ..


Hai korang .. Pejam celik .. pejam celik .. dh bln Ogos.  Skjp je kn korang ...  
Kalo korang nk tau .. Ogos adalah bln yg sgt2 istimewa buat aku.

Kenapa ??
Adalah sbbnya .. sgt2 istimewa ye korang .. bkn sebarang istimewa tau.

Orait .. orait .. aku cite eh ...
14 tahun yg lalu .. wktu2 camni ... tidur mlm ku dh tk lena lgi ..
Brdebar2, nervous, takut, excited .. sume ada ..
dlm wktu yg sama aku dok mngira ari ..

Korang nk tau kenapa ??
Mcmana la aku nk tidur korang ..  Baby dlm perut ni aktif di wktu mlm ..
sikit2 dia mngeliat .. sikit2 dia meregang .. sakit aku dbuatnya ..

Masa tu ... aku sdg mnnanti kelahiran bayi ku yg prtama ..
rasa tk selesa sgt2 .. nk travel jauh2 pn dh tk blh .. Dktor tk bgi ...
Dn akhirnya pd 8hb Ogos 1996 .. lahirlah bayi lelaki yg aku tnggu2 ..
The one n only pengalaman ku sbgai seorg Ibu (stakat ni la)
adalah pd 8hb Ogos 1996

Ha .. tu la sbbnya Ogos adalah bln yg aku nnti2kn ..
Ada sejarah dn pengalaman tu ...
Ele .. korang pn msti ada cite camni kn .. lgi  best kot dr aku ..
sbb anak korang ramai .. aku 1 je ... itupn aku kecoh nk cite kt sni  .. hehe ..

Mgkn benda ni nmpak remeh pd korang .. tp besar maknanya utk aku  ..
Org mabuk mgandung awal2 je .. aku mabuk sembilan bln !!
smpai dh nk deliver pn mntah lgi .. kelam kabut dktor tu ..
lain dr yg lain aku ni, kn .. mesti nk lbh dr org .. 'over' .. hehe ..

Ok la korang .. tk da idea sbnrnya ni .. merapu je aku, kn.

Hahaha ... Korang tke cre ye.. Bye.









5 comments:

Anonymous said...

aku pun sama anak pertama mabuk smpai 9bulan pelik org..dah due date pun tak nak kluar2 lagik..yg herannya xsakit pun..itulah kebesaran ALLAH..last2 kena oprate....

Misz-ella said...

Ye ke ?? Ada gak yg sama 'spesis' dgn aku. hehe ..

Anonymous said...

hehehehe tapi aku lum voque cam ko...

Anonymous said...

sampaikan salam aku pada aiman...hapy birthday!!!!

Maria James Chayak said...

aaww! bestnye pengalaman macam ni.. hahahaha..

so aiman is 4 years younger than me...
go go Aiman.. :)
wish him a gud life after all.
same goes to his mum :)