Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Unik, kreatif, menarik dan sedap ... Mau cuba ??

Yg unik, kreatif, menarik dan sedap ... Mau cuba??  Kalo ke Indonesia, korang jgn lupa cuba ye ...



Char kangkung with telur puyuh
Di Jln Cilaki, Bandung ...



Cumi dengan cabe hijau
Also di Jln Cilaki, Bandung ...



Nasi Timbel Komplit set
Di Rumah Makan Sari Sunda ...



Gurame Bakar, Sup buntut dan sambal kicap ..
Sedap ...  Juga di Rumah Makan Sari Sunda ...



Sirap bandung ???  Betul ke ???
Ada ke Sirap Bandung dn Mee Bandung di Bandung ??
Hehe ... Bkn la ...  Es Kelapa ni .... Sedap tau ...



Kuih2 tradisi ... Ini di Kartika Sari 

Di antara perkara yg aku suka tentang Indonesia selain dari tiada masalah komunikasi kerana kita serumpun ialah makanannya.  Presentation diaorg ui ... dasyat ... Sgt2 kreatif ye kwn2 .....  Paling aku suka Masakan Sunda spt Nasi Timbel, Ikan Gurame.  Masakan Padang pun best tp tak byk bezanya dgn masakan org Negeri Sembilan di tempat kita.  Nasi Wuduk, Pecel, Sup Buntut, Teh Botol dan Gehu juga sedap.   Byk lgi la yg sedap2 ... smpai ada yg aku x ingat.  Ha ... Roti Bakar yg dibelikan Ferry di Food Court Tnh Abang pn sedap ...  special & mcm2 perisa ...  Tk prcaya ??  Tk pe .. nxt time kita cuba eh ...

Bila nxt time tu ??  Hehe ... Tak tau la korang ... Baru tdi aku jmpa Tailor ku yg berasal dari Padang ... dia  mahu aku temankan dia ke Jakarta tahun depan sbb dia tak pernah ke sana.  Ala kak .. aku penat pun belum habis, ko dah ajak aku trbang ke Jakarta lagi ?? Hehe ...  nnti aku ngecas dulu ye kak ... hehe ... bila dah full charge baru kita bisa cipika cipiki brsama di Jkrta.  Hahaha ...

Adoi ... Tea Lady ku dari Surabaya pn x pulang ke kampung setahun sekali ..... tp Aku ??  Over aku ... kn??
Eh ... aku ada kerja la korang ... Korang ingat aku libur aje ye ??

Back to the story ye korang ... Kalau ke Bandung, jgn lupa cuba masakan Sunda. Di Jakarta jgn lupa nasi padang.  Bakso ??  Oopps ...  not for me la.  Pernah beberapa kali cuba trmasuk Bakso Malang yg famous di Bandung but i cannot take it.  Bakso yg ada di Malaysia pn aku tak serasi ... tapi korang cuba lah ... mana tau kot2 sesuai ...

Enough for this entry la korang ...  Korang take care ye ...
Sayang korang sume ...  Bye ...





0 comments: