Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Anak Kita Harta Kita ...


Adoi  korg .. nk share pngalaman skit dgn korg ...

Perasan tak ??  Kalo lma x jmpa sedara mara atau kwn2 kn ...
Katalah aftr many2 years .. ala .. mcm aku jmpa kwn2 sklh aku tu la ..

Soalan no. 1 :-  Anak dh bape skrg ??
Aku dh tntu la jwb cmni  ...sorg jer ..
Eh .. nape sorg ?? X nk tmbah  ke ??
Sian Aiman tu sorg2 ...

Alamak ...
Ni yg aku maleh ni .. mak letih arr ..
Kalo mak blh tape .. mak tape awal2 ..
spaya mak x yah ulang2 jwb ..

Rezeki aku la tu wey ..
Tk kira la sorg ke .. br2 ke .. br6 ke ..
Aku brsyukur sgt2 .. Aku redha  .. 
Aku x rsa malang pn anak aku sorg ..
Alhamdullilah .. Tuhan bgi gak aku peluang
mrasa aku hamil 9 bln .. skit brsalin .. brpntang ..
x tido mlm mnjaga seorg anak ...
dn lain2 pahit getir mmbesarkn seorg anak ..
Baru sikit tu .. yg mndtg x tau apa lgi cbarannya ..

Tkkn evrytime dtnya aku nk kena cite kesah sedih aku kt sume org ..
Bape x aku gugur .. tentang aku yg tringin nk anak gegirl
tp trkandas di prtngahan jalan ..
Kdg2 kn .. soalan2 cm ni buat aku sedih je korg ..

Bt i take it positif way la .. 
Aku anggap je org2 yg brtanya tu so cncern abt aku ..
walau aku x tau sbnrnya dia cncern ke tidak ..
Kalo aku anggap MK kang aku gak yg skit ati ..
Baik aku anggap dia cncern .. lapang skit ati aku .. tul tk korg ..

Pendapat aku camni la ..
Org mlayu ni .. dh set dlm minda ...
Anak Kita adalah Harta Kita Di Dunia Dan Akhirat ..
Kalo kita dh x da esok .. anak2 ni la yg kita
harapkn nk kirim pahala buat kita di alam barzakh tu ...
Diaorg la yg buat Tahlil .. sedekahkn Al-Fatihah utk kita ..
Bkn kwn2 kita ..  pndapat aku la nih .. org len aku x tau ..
Tp kalo dpikirkn logiknya btl jgak, kn ..

Sbb tu bila jumpa je diaorg tnya psl anak dlu ..
Diaorg x tnya .. byk ke saving ko kt bank ??
ataupun bape ASB ko ada ??
Diaorg x  tnya babe soalan2 camtu ..
Anak gak yg diaorg nk tau ..

Btl kan ..
So .. aku trima dgn rela hati je la bila dtnya soalan2 camtu .
Senang citer ..

Lg 1 kn korg .. aku dh x fkir cam org2 dlu lgi ..
Org dlu2 slalu fkir cmni ..
Kalo kita x da anak, nnti tua sapa nk jga kita ??
Diaorg slalu brharap agar bila dh tua nnti anak2 akan jga diaorg balik ..
Blh caya ke korg ??
mmmm .. aku rasa blm tntu kot ..

U knw what ?? I hve chge my way of thinking ..
Sbb apa tau .. Tgk la sratkhabat skrg ..
Cerita2 spt anak pukul mak pun dah ada .. 
Dulu2 ?? X da kn .. takut aku weih ..

So kalo blh kn ..
 jgn la kita harap anak2 kita ni akan bela kita
bila kita tua nanti ..
Smntara muda dn sehat ni kn .. marilah kita
bkerja keras mmbanting tulang 4 kerat 
kita kumpul  duit sebyk mngkin ..
Kot2 esok anak kita buang kita .. kita ada duit ..
blh la kita dok rmh org tua yg 6 bintang tu ..

Eh ??  Awat entry aku lagu ni eh ??

Apa2 aje la korg .. sekurang2nya jari-jari halusku dh 
brjaya mnyampaikn 1 mesej dr minda ku ke korg ..

Mana2 yg korg setuju .. korg angguk je la ..
Mana2 yg korg x stuju .. ignore je la eh ..
Kalo rajin .. antar la komen2 kt aku ..
nk gak tau korg stuju ke tak dgn pndapat aku ni ..
Aku x smestinya btl .. kn korg kn ....

Bye korg .. Hve a gd day ..

3 comments:

Anonymous said...

jangan berharap sgt anak2 akan bela kita bila kita tua kelak...kita dah jalankan tanggungjwab kita dah beri didikan terbaik jadi terpulang kat dia org la...sbb ckp byak pun xguna budak2 zaman IT ni lain sikit..cuma iman je yg dapat bezakan dia org..dan semoga doa kita sebagai seorang ibu akan dimakbulkan aminnn...

kakchik@ella said...

btl3 .. stuju 200%

N@di@ said...

aha lakan akak sekarang bnyak kes anak buang ibu bapa jugak tingglkan kat bas sttn la macam lah
n nadia sokong cakap akak tu
orang kalau jumpa mst tnya anak brapa tak tnya nye kita ade bnyak simpanan or bla bla bla kan heheheh