Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Dendeng bakar Cik Midah - sedap dan the best!

 Hai pembaca kesayangan,

Pernah dengar tentang Dendeng bakar tak? Masa mula-mula Misz-ella dengar dulu .. dalam hati .. APA KAH itu? Rendang Dendeng makan dengan ketupat lemang masa Raya i tau lah.

Agaknya saya lah blogger terakhir setuju untuk review dendengbakarcikmidah ni sebab it's very new to the Malay community tapi akhirnya saya cabar diri untuk cuba. Bila Dendeng bakar sampai .. umm .. macamana nak makan ni?


Maka saya pun kaji dan kaji lagi dan lepas tu saya mula main masak-masak di dapur comel saya tu, maka jadi lah :-

Nasi putih berlaukkan dendengbakarcikmidah

Sandwich dendengbakarcikmidah





Bihun goreng dengan dendengbakarcikmidah


Sandwich lagi




Dendeng bakar adalah kepingan daging yang diperap dengan lebih dari 15 rempah ratus dan disalai dengan kayu api. Ada ayam, daging, kambing dan arnab. Ada perisa original, madu dan spicy.

Saya suka ayam, daging dan perisa spicy. Tahniah founde@dagingbakarcikmidah kerana berani kenalkan Dendeng bakar ke masyarakat Melayu.

@dendengbakarcikmidah sesuai untuk ibu yang sentiasa sibuk, wanita atau jejaka bujang yang taknak rumitkan diri di dapur tapi nak makan sedap2 .. sebab masaknya tak lama dan sudah secukup rasa. Tak perlu tambah apa2. Dalam satu peket ada lebih kurang 11 keping daging bakar dan harga sangat mampu milik. You all jangan lupa "chekidaut" di Instagram dendengbakarcikmidah di sini, k 

0 comments: