Tuesday, September 11, 2012

Rebut Ikan Tengah Jalan


Tragedi ikan-ikan, sotong dan geng-geng nya berselerakan tengah jalan ~ Perjalanan balik ke Sg. Buloh makan masa berjam-jam. Haiyooo ... Alkisahnya lori tu bawak ikan lebih muatan .. sampai patah kayu sisi lori tu dan habislah melambak ikan-ikan atas jalan dan berebut-rebut lah manusia-manusia prihatin tolong kemas. Hahaha .. tolong kemas ke tolong kebas? Misz Ella tak prihatin tapi perhati je. Ye .. sila-sila .. berguni-guni dia orang 'tapau'. Hahaha.



19 comments:

ct cheery said...

Hahaha..ikan pun jd rebutan

Mrs. Norrie said...

Jimat duit ikan untuk 2 minggu....sabar jelah, ikan jadi rebutan

:: Mrs.Eady :: said...

mkn makanan haram kah mereka??errr...harap tak!

kakcik said...

Bagusnya kalau tolong kemas tapi tak bagus kalau tolong kebas! ;-)

Kesuma Angsana said...

la napa x join sekali kakcik Ella! hehehe

pinky said...

hehehe.....mcm2 kan KC org ni...

Nazirah Azeman said...

kak,sy pun stuck lalu situ ms otw balik umah.last2 hubby naik flyover nak ke rahman putra tuh.

kasihibu said...

aduhai..macam macam..ada tak ikan yang hidup lompat lompat?

Daddy Ziyyad said...

standard malaysian...yg non muslim tu lantak lah kan...tapi yg muslim tu, selamba berebut rebut kutip benda haram, bagi anak bini makan

-gedek! said...

Hanyir punya perangai...!

Yunus Badawi said...

mereka beranggapan kalau tak diambil terbuang begitu saja atas jalanraya tu. Kan membazir tak elok .... ngeeee

-Sara- said...

seriess?? haha..mcm2!

yana halim said...

musibah kat tuan punya ikan, ditambah pula kalau ada yg mengebas? adoiiii......ikan haram tu jadinya. huhu...

ummiakid-lily said...

kalau kemas ==> alhamdulillah...
kalau kebas ==> astaghfirullaahal'azim..

teringat kes lori bawak duit syiling ari tu yang terbalik....begini le sikap² yang di perhatikan...kebas!

Eye_nee said...

Tlong kemas ok lah...tolong kebas...jd darah daging ni benda tak elok tu...

Alinaclover Premium Beautiful said...

pehhh..lori durian pon ada jd gini tau kc

Chekgu Azrine said...

kang klu masak jgk org xhalal..haru!!

Afnan ^^ said...

hahahaha, lawak la... ada ke berebut ikan... tapi x halal la sbb kira mencuri ikan... huhu

zorro said...

http://blogzorroxx.blogspot.com/
mohon mencelah ea,follow blog ni..
btw nice blog! thumbs up