Sunday, November 4, 2012

Ayam Masak Sambal Dan Telur Mata

Alkisahnya di satu pagi Jumaat, ada sorang perempuan pagi-pagi sudah main gegar-gegar. Keletaq .. keletuq semua tungku. Ketang ketung kuali kena luku.

Memula dia buat Ayam Masak Sambal.
Otw hantar anakanda ke sekolah .. 'Telur Goreng' dia request.
Baiklah anakku. Nanti balik ni Mama buat ye.

Siapkan 3 biji Telur Goreng Mata percik Kicap berbawang dan Cili Api.
Pastu Misz-Ella naik atas, bersiap. Tepat pukul 8 Misz-Ella vrommmmm .. 
but unfortunately ... Jalan Sg. Buloh jem teruk pagi tu .. gara-gara sebijik Lori Siput duk tepi jalan tersangkut.  Tak da pilihan .. U-turn kat bawah Flyover 
Damansara Damai vrommm lelaju ikut Highway. 20 minutes the journey done. 
Walau sudah cuba untuk cepat .. keadaan jalanraya bukan kita yang tentukan.
Makanya .. di hari Jumaat yang tenang dan damai itu .. Attendance i merah you. Well .... What to do.


17 comments:

Kniedaz said...

Ala sis ni...pagi2 tunjuk gambar makanan...buat saya lapar le...

JaSSNaNi said...

sesekali attendance merah.. hehe.. nani biasa awal.. itu kalau hari sekolah.. sbb kena hantar anak2.. tapi kalau lewat tu.. time cuti sekolah.. sbb anak2 kat umah.. so mcm2 kena settle dulu sblm masuk keje..

mrs gold said...

bagus aiman..request yg simple ja..senang la mak dia...heheh

Rai Ourkizuna said...

aduhh kakcik..masakan simple macam telur mata tu pun saya nampak sedap je..untung la bakal isteri aiman nanti..dapat mak mertua masak sedap.. nasib baik anak dara saya kecik lagi..hahaha..

sampai ke situ saya pk kan :P

Hanis Azla said...

sambal ayam dengan telur mata + kicap lagi mmg padanan yang sangat kena.. terus terliur dibuatnya kak..

bspotgurl said...

KCE, attendance merah, nak kena potong gaji ahh..hehehe

pinky said...

terliurlh plk tgk telur grg aiman tu....

diana said...

patutnya pagi2 lori diharanmkan lalu atas jalan raya..kan kakchik??jhhahah

Daddy Ziyyad said...

presentation telur mata tu cukup menarik..hehehehe..

sesekali merah, takpe la KC..:)

Kesuma Angsana said...

KA suka yg simple mimple mcm ni

deno said...

ayam masak merah memang kegemaran deno sejak kecik! :)

illy ariffin said...

terliur tengok telur kicap tu..pergh!! :P

Wak Gelas™ said...

wak pon kuar lioq tengok telor mata tuuu.. ahhhaa

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

takpela sis nak wat cane..bukan u sengaja nk lewat..ada benda lain yg lebih penting kena settle dulu :)

Irfa said...

TELUR KICAP TU MENU BILA MALAS TP YG TULAH PALING SEDAP ;)
SENANG BETUL BELA ANAK BUJANG TU
X MEMILIH MAKANNYA..ANAK SAYA PUN SAMA

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sedapnye nmpk telur mata tu...huhu, nak wat gak la

Mama Likha said...

dapnyerrr telor goreng kicap dgn tomato tu... i likeeee tomato very mach !