Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Durian King TTDI

Hello pembaca kesayangan,


Musim raja buah sedang berlangsung sekarang ni. Masing-masing sedang teruja dengan buah durian, kan. Misz-ella turut tak terkecuali tau. Alhamdulillah dah beberapa 'round' makan durian ~ Durian kampung sudah, durian IOI sudah, Black torn sudah, D24 dan Musang King yang popular itu pun sudah. Tapi Misz-ella tak kuat makan sangat .. makan sikit-sikit je.



Baru-baru ni Misz-ella ke Durian King TTDI yang terletak di No. 179 Jalan Wan Kadir untuk menikmati Cendol Durian. Lokasi nya adalah di dalam 'gated parking' sebelah pasar Taman Tun Dr. Ismail.  Misz-ella pergi awal. Konon untuk elakkan kesesakan rupa-rupanya pukul 3 pun sudah beratur panjang 'you alls'



Hampir 40 minit beratur untuk dapatkan Cendol Durian ini. Kat sini ada jual 2 jenis Cendol Durian. Cendol Durian Musang King RM25.  (Dalam tu ada 3 ulas durian Musang King) manakala  Cendol Durian D24 berharga RM15.

Muka 'happy' dapat Cendol Durian Musang King 


Cendol kat sini simple je dan tak terlalu rasa manis. Durian nya gebu, isinya tebal dan dan rasanya lemak-lemak manis. Yang paling best bila durian tu dah bergaul dengan santan dan gula merah tu, rasa Cendol berubah ke rasa durian. Menarik, kan. 'So' peminat-peminat durian, sila lah cuba Cendol Durian Musang King TTDI yang 'famous' ni.







0 comments: