Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Villa Nur Jannah - pilihan terbaik buat pencinta alam semulajadi

Berita baik buat pencinta alam semulajadi! Villa Nur Jannah yang terletak di Janda Baik menawarkan pengalaman tinggal bersama alam semulajadi dalam suasana yang serba moden dan selesa.






Villa Nur Jannah dimiliki oleh Pengiran Datuk (DR) Daud Pengiran Putra dan Datin Majmin Said ini telah dilancarkan oleh YB Dato Sri Ismail Sabri, mantan Perdana Menteri Malaysia ke 9. Majlis pelancaran dimulai dengan bacaan doa selamat dan diserikan dengan persembahan tarian tradisional, lawatan ke sekitar villa serta jamuan makan dalam suasana penuh harmoni dan meriah. Terima Kasih kepada tuan dan puan rumah di atas layanan indah ini.




Menurut Pengiran Datuk (DR) Daud Pengiran Putra dan Datin Majmin Said, villa yang pada asalnya adalah rumah hujung minggu keluarga ini kini dibuka bagi memberi peluang kepada lebih ramai orang merasai pengalaman hidup 'bersama alam' seperti mandi air sungai yang bersih, menghirup udara segar tanpa pencemaran sambil dikelilingi kehijauan alam semulajadi dan bertemankan bunyi-bunyi alam yang menenangkan.





Villa Nur Jannah yang mempunyai lapan bilik ini boleh memuatkan sehingga 40 orang penghuni dalam satu masa. 



Paling menarik adalah, Villa Nur Jannah memiliki sungai persendirian yang tidak perlu dikongsi dengan pengunjung lain serta mempunyai kawasan ‘glamping’ yang menawarkan pengalaman berbeza. 

Selain dari itu, villa Nur Jannah juga mesra pengguna berkerusi empat dan warga emas.




Meskipun terletak di dalam hutan, Villa Nur Jannah sangat moden dan berciri mewah lengkap dengan 'gymnasium' dan spa, karaoke, BBQ pit, surau yang boleh memuatkan sehingga 30 orang dalam satu masa. Kemudahan dan peralatan asas untuk memasak turut disediakan dan segalanya adalah PERCUMA (tiada caj tambahan).

Villa Nur Jannah yang berkeluasan 4000 kaki persegi ini dibuka untuk penginapan. Harga promosi (pratempah sebelum Julai 2024) adalah :

RM3,500.00 untuk penginapan dari hari Isnin - Khamis
RM5,000.00 untuk pennginapan pada hujung minggu (Jumaat - Ahad)
RM7,000.00 untuk penginapan pada hari cuti khas


So buat peminat alam semulajadi, mari rancang 'staycation' di Villa Nur Jannah bersama ahli keluarga atau sahabat anda. Samada tua atau muda, Nur Jannah sesuai untuk semua.  Misz-ella pun tak sabar nak ber 'staycation' di sini.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi 019-7344505 atau email ke villanurjannah@gmail.com

Jangan lupa ikuti Instagram Villa Nur Jannah di  https://www.instagram.com/villanurjannah/

1 comments:

Warisan Petani said...

Cantik, menarik tertarik tempatnya