Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Energy Booster


Tiap2 ari rutin aku - bngun pgi, masak, mndi pastu siap2 gi keja. Otw gi keja kdg2 jln ok ... kdg2 k.o.  .... Pastu dh smpai opis kna buat kerja, dlm buat2 keja tu ada la gaduh2 mnja dgn rkn skerja ke, stress dn geram ke ... mcm2 emosi la ada ...  opis aku ni 3 tkt .. kalo dpnggil kang, kna plak turun naik tngga
 Pastu kn, aku mke sure 2-3 x semggu aku wat aerobik. Ini pn dh lma aku amalkn.  Kt rmh plak kna la wat keja rmh sndri cos aku x da bibik, tgk hmewrk anak ... mcm2 la rutin hrian aku nih ... Dr celik mata smpai la tido

Stress n capek la wey ...
Bcos of that kn, aku pn ambek la energy booster 
Korang mkn apa eh ??
Aku mkn
.
.
.
.
.
.
.

Benda ni la yg aku mkn tiap2 hri ... Dh dkt 10 taun aku mkn ni. 
Nape nma dia B'young eh ?? x tau la nape diaorg bgi nma tu kt dia ...
Best tau dia nih ...100% dbuat dr syur2an dn buah2an.  Kira kalo dh mkn dia ni kn,  ko ambek meal lmbt ckit pn x per sbb dia mngenyangkan  ...
Aku stat mkn benda ni snce anak aku kcik lg dn smpai skrg msih mngamalknnya ... Gi travel pn aku bwk ... kira aku ni jnis org yg disiplin kuat n konsisten dgn apa yg aku buat  ... Kt opis aku rmai yg jual benda nih ... Aku kalo nk, order je kt diaorg, kn Kk Senah ...

Byk tau bnefit yg kta blh dpt kalo mkn benda nih ...
Kta akn rsa lbih brtenaga, lbh sehat, lbh ceria, tido mlm lbh lena, bgun tido pn segar bugar ... n off course la mmndgkn dia dbuat dr syur2an dn buah2an, dh tntu la ia akn mmberi mnfaat pd kulit kita ...
x caya tgk kulit aku ... hehehe korang jgn marah eh ...
aku gurau je tuh !! 
Org kata ...
 kalo dlmn kita cantek .. automatically yg luar pn akn nmpk cantek gak ...
cmna nk dpt dlmn yg cantek tu eh ??
Tringat aku pesanan seseorg "Mkn baik2 pnya brg"
Mksudnya ... kta kna ambek mknan yg baik dn brkualiti ...
jgn mkn yg bkn2 ...
Korang msti fham, kn ... x yah la aku xplain pjg lbar ...
simple je pesanan org tu ...
Aku simple jer .. Mna pesanan yg baik aku jdkn pnduan ...
yg aku rsa x baik aku ignore je la ...

Aku buat n3 ni bkn apa ... sajer je nk share dgn korang tntg vtamin2 n fd spplemnt yg kta blh ambek ... mna tau kot2 korang nk try ke ...
tpi kalo korang ada super energy cam Pwer Rngers tu x yah la ambek apa2 ... aku x leh wey ... aku kna ambek booster jgak ..

Dn mmg dia la plihan atiku sjak hmpir 10 taun yg lalu.













0 comments: