Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Rehat Hujung Minggu ...


Sabtu kerja  ..... Boring(3x).  1st n 3rd wk of Sat mmg boring, cos aku trpaksa keseorgan kt off.  Kak Senah dh tntu la off ... Kt tmpt aku keja ni, every staff entitle fr 1 Sat off shj every mth ...  So kitorg pon kna la 'alternate' ....

Muka bosan kna keja ari Sabtu ...........
Aftr work, x gi mna2. Aku trus blik n rehat je ... Kt rmh aku ada Psaraya bru bkak, Aiman lak tringin nk gi. Mlm tu aku pon bwk la dia gi ctu.  Nthing interesting la ...biasa2 je Psaraya baru ni ....

Arnd 9 dh blik rmh.  Again ... x tau nk wat ape. Lst2 aku pon lyan la AF.  1st time la aku lyan AF8 ni.  Boring la ... Knsertnya boring sgt2, x meriah lgsung.  Mngkn sbb format baru yg pkai 2 pngacara tu kot ... Boring2 pon aku lyan gak la smpai abes .....

Kul 11 aku dh tido.  Sok pgi2 kna antar Aiman gi tution.  Pgi ahad, antar Aiman dgn Wani (anak jiran yg juga tution dgn ky).  Smbil2 tggu Aiman abis tution, aku pon gi la melepak kt rmh mama.  Mak aku, ky, angah n boi dduk 1 tmn, jln je lain2. Actually famili aku sumenya dduk dkat2 ... senang la kalo jdi apa2 hal ... pling jauh pon aku dn aishah je .  Itu pon 20 min dh bole smpai rmh mama ...  Aftr lnch aku n Aiman pon gerak la dr rmh mama, otw bck snggah The Store.  Bkn nk shpping ye ... tp nk byr bill Maxis kt cni.

Smpai je rmh .... wah !!! seronoknya ... slps bbrapa mggu aku x dpt lepak2 kt rmh ... ini la saat yg dtggu2 .... dduk diam2, wat keja rmh ... x yah kuar2 rmh dh.  lgpn cuaca skrg sgt2 la pnas ... aku dh la Puteri Lilin, allergic dgn pnas.  Kalo kna pnas, grenti skit pala ...

Akhirnya pkl 6.30 bru aku kuar ... aku gi 'ngeteh' sorang2 kt kdai mamak. Aiman time ni dh kuar gi main bola dgn kwn2 dia .. aku pn siap2 tapaukn mkn mlm utk dia ....

Slps aku mlalui bbrapa wiken yg bz sesgt ... ni la wiken yg plg aku tggu2 ... Free & easy .... suker atik aku la nk wat aper ... yg pstinye, byk la keja2 rmh trtunggak yg dpt aku siapkn ... trmasuk la mnyusun blk baju2 d dlm wardrobe aku mngikut wrna baju ....

Tp yg x bestnya ... mlm aku x blh tido !!!  sbb siangnya aku dh trlbih aktif.  Pgi ni skit kpala la plak ...

Pngajarannya ... siang jgn hyper ye ... nnti mlm x leh tido  ...

0 comments: