Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Menjejak Kenangan Lalu


Sabtu, 24hb ari tu, aku M.C.  Selsema aku dh mkin teruk smpai tgh tido pn hidung meleleh.  Last2 aku gi Klinik ambek ubat.

Ptg tu tgh lepak2 kt rmh Aiman ajak kuar.  Kalo ikut ati mmg arr aku x nak gi mana2.  Dgn hidung ku yg  meleleh, ditmbh dgn kpalaku yg brdenyut2 ... Tp mngenangkn dh lama x bwk Aiman kuar aku pn gagahkn diri la jgak.   Aku siap bgi syarat kt Aiman - mlainkn Abah dia nk ikut, bru kita pegi.  Entah apa la magic Aiman ari tu, brjaya dia memujuk Abah dia.  Aku pon trpaksa la mkn ubat selsema + pnadol actifast 2 biji.  Sudahnya otw aku tido dlm keta.

korang nk tau kitorg gi mana ?


Ini la tmpt yg kitorg gi ptg Sabtu tu  ...


Aiman yg beria2 sgt nk ke tmpt ni.   Agaknya dh slalu sgt gi Psaraya Cntral Mrt dpn rmh ... so dia tringin lak nk tgk the real CM kot.
Hmpir 20 taun aku x jejakkn kakiku kt tmpt ni.  Byk kenang2an aku kt cni tau ... Tahun 93 aku keja d MPC kt Bgunan Dayabumi.  Msa tu Dayabumi ni adalah antara bngunan yg glamer kt KL.  Aku keja kt Sales & Promotion dept ... Ada masa2 aku blik kul 10 mlm.  Maka menapak la aku dr Bgunan Dayabumi mlewati CM utk ambek bas Tong Fong kt tepi Metrojaya Sinar Kota.  Cntral Mrket kul 10 mlm yg ada cma pmuzik2 jlnan yg mngalunkn irama utk mnghiburkn ati msing2.  Tp msa tu aku rsa slamat, x da skit pn prasaan takut wlaupn jam dh mlewati 10 mlm.  Kalo skrg .... Alahai !!

Beg2 yg dbuat dr kain batik
Cntek sesgt ..  Kalo nk buat souvenir sgt2 la sesuai ...

Wayang kulit






Kdai2 d dlm CM.
Suasana di sekitar ruang legar .....

Byk yg dh brubah kt cni.  Plukis2 yg dlu dduk dlm ni pn skrg ni dh pndah ke luar.  Stlh hbis pusing2 kt cni, kitorg pn dcide utk pegi ke Plaza Kotaraya.  Maka kaki2 kami pn mlangkah la brsama2.  Kmbang kncup atiku bla dpt mnjejakkn kaki ke  tmpt2 yg ku lewati hmpir 20 tahun yg lalu.  Nostalgia btl la.  Smbil mlangkah, mulutku tdk2 henti2 brcerita dgn Aiman ttg kisah2 lalu.  Ttg mamanya yg wlaupn brtubuh kecil ttpi brjiwa bsar ... Chewah !!
Btapa brdikarinya aku pd wktu itu ... brjln sndirian d wktu mlm utk pulang ke rmh tnpa mngharapkn bantuan ke2 ibu bapa ku
Bdk2 skrg ?? 
 Sumenya mnja blaka ... kalo blh sume mak bpak nk kna sediakn.  Bkn mcm kta dulu2 ...
Dr segi luarannya ttp sma tp kt dlm tu yg byk cuma kdai2 hfon shj
Dlu tmpt ni dh abes grnd dh utk org spt aku
Kalo Bas Toong Fong x da, aku tggu bas Sri Jaya kt dpn kotaraya ni la
Kalo cni pn x da bas ... trpksa la aku menapak ke Menara Maybnk tggu Bas Mini plak ...
Pastu kitorg gi plak tmpt yg kt bwh ni ...



 Sama spt dulu jgk la ... x da apa2 prubahan pn ...



Suasana d skitar Ptlg Strit.  Kt cni aku bli 2 baju T utk Aiman.  Dh dia suker aku pn beli je la ...

Dh penat kt cni kitorg pn mnapak blik ke CM sbb keta prk kt ctu.



Ni gmbr trakhir aku btl2 dpn pintu Psr Seni.  Msa ni ari pn
dh gelap.




Rupa2nya tiap2 Jumaat dn Sbtu mlm ada prsmbahan kbudayaan kt cni.  Aiman leka sgt tgk show ni  smpai kna paksa blik.  Gmbr ni pn dia yg beria2 suruh ambek.

Bila dh puas kt cni, kitorg pn blik.  Brakhirlah 1 Sabtu yg mcm2 ada buat aku - selsema, skit kpala dn kepuasan di ati krana brpeluang mnjejak kenangan lalu yg pnuh nostalgia buat aku.
Semuanya dtg dgn sndiri tnpa aku prlu mminta2 krna ianya brmula dr impian seorg anak ...

Thanks Aiman - x sngka ye ... Aiman yg tringin nk gi tmpt ni tp mama lak yg trlebih hepi














0 comments: