Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Silent Treatment

Bila marah .. selalunya kita luahkan dengan kata-kata.  Paling teruk bila terlalu mengikut emosi hasil bisikan Syaiton yang direjam sehingga amarah kita dizahirkan dengan perbuatan.  Membaling objek, memecahkan pinggan, menghempas pintu, menumbuk dinding .. antara perbuatan yang dilakukan untuk menterjemahkan amarah.

For me .. Sorry.  That's not my way to express my anger.  Perbuatan yang akhirnya hanya akan melukakan hati sendiri dan perasaan. I would rather choose untuk berdiam dan mengelakkan orang yang menaikkan darah dan menimbulkan amarah.  Berdiam lebih baik dari melantunkan ayat-ayat yang tidak membaikkan malah memburukkan keadaan.  Berdiam yang disulami dengan perasaan bertenang membolehkan kita berfikir dengan bijak kerana emosi berjaya kita kawal.  Berdiam lebih bijak dari berkata-kata yang akhirnya hanya menampakkan kebodohan kita. Walaubagaimanapun .. berdiam yang berpanjangan juga adakalanya mengundang bahaya kerana ia menjarakkan sebuah persahabatan dan menjauhkan sebuah hubungan. So, becareful ya if you are under the silent treatment of mine.  I have only one heart and i love it so much.  I do not want to broke my heart cos once broken, considered gone.

3 comments:

Kniedaz said...

salam pagi KC,
Yup diam itu kadang2 lebih baik..

faraherda.razalan said...

Sy jenis reluctant tp mudah memaafkan. Tapi itu dululah. Skg ni, klu mrh pun...sy hempas brg ke lantai je. Bukan dpn org tp cri tmpt tersembunyi smpi mrh sy reda.

Unknown said...

dulu saya kalau marah nak meluahkan jugak..skang da tambah umur ni rasa cam kurang bijak pulak buat mcm tu.. buang air liur je..so saya banyak diam je.. hehehe..