Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Meriahnya Raya di rumah Puan Sri Nisa


Hello pembaca budiman,

Lamanya Misz-ella berjauhan dari blog kesayangan ini. Anyway, I am back and will be feeding you with lots of news! Check my blog everyday, ok ..


Pada hari raya ke 8, Misz-ella telah berkunjung ke rumah sahabat Misz-ella yang cantik dan suka memasak, Puan Sri Nisa untuk berhari raya. 

Sebenarnya ini kali ke 2 Misz-ella ber hari raya di rumah Puan Sri Nisa .. kali pertama pada raya ke 4. Seronok tengok Puan Sri Nisa menjamu tetamu .. meriah meja dengan makanan yang semuanya beliau masak sendiri khas untuk tetamu-tetamu bertaraf 'kesayangan' beliau ..



Bahan-bahan iringan untuk Mee Kari NisaBakri .. Misz-ella teringat akan kata-kata Puan Sri Nisa, kita boleh berkreatif dalam penyediaan makanan. Mee Kari NisaBakri memang lain dari yang lain .. bahan-bahan iringannya lebih kepada ulam-ulaman segar seperti hirisan kacang panjang, hirisan bunga kantan, sayur tauge mentah, hirisan bawang, telur puyuh rebus, telur masin, hirisan cili dan daun sup .. dimakan dengan kuah kari dari perencah kari NisaBakri. Hummm .. yummy!



Kawan-kawan lain yang datang termasuklah Fieda, Syerry dan Puan Sri Dato Zainab ..


Lepas makan kita berposing di luar rumah Puan Sri Nisa .. Opsss .. MPrada pun ada juga bersama kita pada petang itu ..



Terima Kasih kepada sahabat kesayangan Misz-ella, Puan Sri Nisa Bakri yang baik dan cantik dan suka menjamu Misz-ella dengan makanan yang sedap-sedap. Dimana ada cinta, di mana ada kasih sayang, di mana kita rasa disayangi dan dihargai, disitulah kita berada, kan. Kita tak nilai sebuah persahabatan itu dengan nama, pangkat atau harta tetapi pada budi pekertinya. Alhamdulillah untuk sebuah ukhuwah persahabatan yang sangat indah.



0 comments: