Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Buang bulu-bulu yang tak diingini secara kekal di Hairy Mary

Hello pembaca kesayangan,

Antara masalah yang sesetengah kita hadapi adalah lebihan bulu-bulu halus di anggota badan yang ada kalanya boleh menimbulkan rasa tidak selesa ataupun memalukan .. nak pulak untuk kaum perempuan. Kalaulah lebihan bulu itu tumbuh di atas bibir .. aduhai .. *terus rasa malu dan rendah diri*


Baru-baru ini Misz-ella telah diundang ke majlis perasmian cawangan ke tiga Hairy Mary, iaitu pusat menanggal/membuang bulu-bulu yang menggunakan teknologi laser terkini dari Korea.



Menariknya, cawangan Hairy Mary ke tiga yang lokasinya di A4-1-6 Solaris Dutamas, Publika ini dimiliki bersama oleh pelakon Ardell Aryana bersama sepupunya Dr. Por Yang Sheng yang juga merupakan seorang pakar Aesthetic.





Hairy Mary menggunakan teknologi yang dipanggil Thor Light Hair Removal yang berasal dari Korea dimana proses menanggalkan bulu-bulu halus dijalankan secara laser. Ianya lebih mudah, cepat, jimat dan lebih effektif.



Dengan adanya teknologi Thor Light Hair Removal yang moden dan canggih ini, kita tak perlu lagi membuang bulu-bulu dengan menggunakan cara lama iaitu bercukur.

Menurut Ardell, beliau telah sendiri telah terlebih dahulu mencuba teknologi tersebut dan berpuashati dengan hasilnya.




Saya telah merujuk kepada Ustaz dan mereka yang lebih arif dalam bidang agama sebelum membuat keputusan untuk membuang bulu-bulu tersebut. Islam itu sendiri mementingkan kebersihan. Tidak salah jika kita membuang bulu jika ia memudaratkan atau mendatangkan masalah-masalah lain. Contohnya, jika ada lebihan bulu di muka dan dahi kita, ia sedikit sebanyak menyukarkan untuk kita sujud dengan betul ketika bersolat .. kata Ardell lagi.


Sementara itu, menurut Dr. Por, teknologi canggih yang digunakan di Hairy Mary membuatkan proses menanggalkan bulu tidak sakit, lebih cepat, lebih efektif serta bersifat kekal. Premis perniagaan Hairy Mary memberi keutamaan kepada pelanggan wanita tetapi pelanggan lelaki juga boleh mendapatkan perkhidmatan merapi atau menanggalkan bulu di bahagian tertentu seperti muka atau jambang.



Misz-ella sempat menjenguk bilik-bilik rawatan yang disediakan buat pelanggan-pelanggan di sini. Biliknya kemas, selesa dan paling penting, sangat 'privacy'.



Hairy Mary dibuka setiap hari dari jam 10pagi hingga 7 malam. Buat pelanggan-pelanggan yang berhasrat untuk mencuba teknologi menanggal/membuang bulu yang moden dan canggih ini, sila lah telefon 0170452 3288 dan buat temujanji terlebih awal dahulu. Untuk maklumat lanjut, you all boleh layari www.hairymary.com.my. atau ikuti Instagram Hairy Mary di sini




0 comments: