Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Selamat Hari Jadi my Puan Sri Dato Zainab kesayangan

Hello pembaca kesayangan,

Kali ini Misz-ella nak kongsikan tentang kehidupan. Dalam hidup kita, bukan dengan semua orang kita ada keserasian dalam persahabatan, kan. Ada sesetengah orang, auranya tidak melekat pada kita .. maka hanya sekadar Hai Hai Bye Bye sahaja lah kita dan dia.

Ada sesetengah orang pula, ada tempat yang istimewa dalam hati kita. Ini memang fitrah atau kejadian semulajadi manusia. Well .. Kalau semua orang dijadikan tertarik antara satu sama lain, susah lah, kan. Begitulah kejadian Allah SWT. Dia dah susun cantik perjalanan hidup kita.


Tok Nab

Buat Misz-ella sendiri, Alhamdulillah ... saya ada kawan yang boleh saya kategorikan sebagai 'kesayangan' dan salah seorangnya adalah Puan Sri Dato Zainab Kader atau Misz-ella panggil Tok Nab.


Baru-baru ini Misz-ella ke Ombak Kitchen, Bangsar sekali lagi bersama kawan-kawan bertaraf kesayangan. Kali ini untuk menyambut hari ulangtahun Puan Sri Dato Zainab kesayangan kami semua. Hari jadi Tok Nab *kami panggil dia Tok Nab atau Kak Nab* empat tahun sekali *auwww .. 29/2 you alls* maka wajiblah birthday queen ini kami rai kan.



Tuan rumah majlis adalah Datuk Radzi yang sangat saya hormati. Saya bantu pilih lokasi dan panjangkan jemputan sahaja. Misz-ella cadangkan Ombak Kitchen dan semua orang setuju dan sangat teruja!  




Misz-ella bersama 'our Birthday Queen my Tok Nab kesayangan', kak Putri yang sentiasa cool dan manis, my colourful friend kak Rafeah, kak Midah yang Misz-ella sayangi dan hormati, host kami Datuk Radzi yang sangat pemurah suka belanja kami makan *semoga murah rezeki sentiasa' dan Y Bhg Tan Sri Ibrahim Saad, suami tercinta Tok Nab.

Seronoknya kita dapat makan malam dalam suasana santai dan mesra .. dari mula hingga akhir kami bahagia bersama .. sampai terlajak waktu kami di sini *restoran dah tutup kami tak balik lagi daaaa .. *



Combo 7 pilihan Datuk Radzi untuk dinner malam ini. Di dalam Combo 7, ada XL Crab, XL Prawn, Squid, Sausage, Potato, Corn complete with rice. Semua seafood di dalam Combo 7 tu kami buat 2 masakan. Yang ini dimasak dengan Ombak Crazy Cajun Sauce. 



Manakala separuh lagi seafood yang tersenarai di dalam Combo 7 tersebut kami suruh Chef masak dengan ButterMilk Curry Sauce. Satu Combo boleh buat 2 jenis masakan .. berbaloi, kan! 


Paling best di Ombak Kitchen ni ialah konsep makan yang sangat santai .. seronok tengok everyone in action. Tu dia .. Kak Midah bersama XL Crab yang dimasak Ombak Crazy Cajun Sauce. Kalau you all datang sini, ini adalah MUST TRY, ok. Sumpah sedap you alls .. kami tak tipu tau.


Kak Putri in action dengan XL prawn yang buat kita geram sebab dah dimasak pun tetap besar dan segar .. Apa? Kolesterol? Apa tu? Apa kolesterol tu? For tonight, forget about cholesterol .. mari kita enjoy *nyumssss .. makan lagi*


Misz-ella makan berdepan Tan Sri Ibrahim Saad. Ya Allah ... Terhibur Misz-Ella dengan gelagat bersahaja Tan Sri. Tak cukup *mini hammer* mari kita guna *playar* 

Seriously, I love the dining concept of Ombak Kitchen. Set yourself free, no table protocol, berlemuih bersepah pun tak pe .. mari kita ketuk kulit ketam dengan hammer or kepit ketam dengan 'playar' ... paling best .. pakai tangan jer ..


And then, Datuk Radzi add on Canadian Lobster cooked Thermidor style ~ Cheesy and creamy .. melt in the mouths you alls ...best gila!



All in .. all in .. we had a great time celebrating our birthday queen birthday. Happy Birthday my dearest Tok Nab. Semoga sentiasa berada di bawah lindungan serta pelukan Allah SWT. I love you and will always love you. Thank You for showering me with your kindness, love and always keeping me in your good thought. Segala jasa baik Tok Nab yang sentiasa ingat Ella, tak nak Ella sorang-sorang masa Raya, masa year end dan sebagainya sangat-sangat Ella hargai. Segala nasihat Tok Nab sentiasa jadi bekalan Ella dalam mengharungi cabaran kehidupan yang bukan sedikit ini *sobs *nangis* .. you know what I mean*

To my dearest Kak Midah, Kak Putri, Kak Rafeah .. all of you have an important place in my heart too. To Datuk Radzi, thank you for hosting and inviting me to be part of this beautiful dinner. Kak Ella doa kan agar Semoga murah rezeki dan sentiasa happy. Amin.

OK Misz-ella dah habis berkongsi cerita buat kenangan hari tua .. nak pergi buat kerja lain pulak. Terima Kasih baca ye. Bye.





0 comments: