Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Famili Duo - "Siti Sisters" pecah rekod! Kekal juara dua minggu berturut-turut


Hai pembaca kesayangan,

Musim kedua Famili Duo telah bersiaran sejak dari 16 Disember 2022 yang lalu. Dihoskan oleh Janna Nick dan Sean Lee, tujuh pasangan selebriti popular yang mempunyai hubungan kekeluargaan bertanding merebut hadiah bernilai RM10,000 setiap minggu dan hadiah utama bernilai RM100,000 pada pusingan akhir dengan konsep pemarkahan 80% ditentukan oleh Juri tetap manakala 20% lagi melalui undian atas talian (penonton)

Antara pasangan Keluarga selebriti yang menyertai Famili Duo kali ini adalah :

Ara Johari & Shaffiq Erwin (sepupu)

Ayda Jebat & Fyna Jebat (adik-beradik)

Bella Astillah & Wani Kayrie (sepupu)

Sabhi Saddi & FareedPF K-Clique (adik-beradik)

Sissy Imann & Naim Daniel (sepupu)

Siti Sairah & Siti Saida (adik-beradik)

Yamani Abdillah & Zaki Yamani (adik-beradik)



Pasangan adik-beradik Siti Saida & Siti Sairah telah berjaya memecah rekod dengan menggenggam gelaran juara mingguan Famili Duo untuk dua minggu berturut-turut menerusi episod 5 (tema Dangdut/ Hindustan/ Nusantra) dan episod 6 (Irama Tradisional). ‘Siti Sisters’ yang membawakan lagu Pantun Budi (nyanyian asal Tan Sri Dato’ S.M Salim) dan Kurik Kundi (nyanyi asal Dato’ Sri Siti Nurhaliza). Mereka juga turut mencipta sejarah dalam pemarkahan apabila mendapat markah mingguan tertinggi sebanyak 72.8%, termasuk dengan pemarkahan daripada juri tetap sebanyak 9%. 



Menurut Siti Sairah mereka "sangat terkejut dan tak sangkat jadi juara untuk kali ke 2. Ini semua berkat doa mak yang tiap-tiap hari akan telefon kami untuk beri semangat. Perasaan gementar tiap kali di pentas sentiasa ada kerana saingan hebat-hebat belaka".

Manakala Saidah juga terharu kerana mendapat sokongan daripada penonton. “Mula-mula memang sedih dan tertanya-tanya pada diri sendiri apa lagi yang perlu dibuat untuk menang. Adik saya Siti Sairah memang minat menyanyi dan dah lakukan yang terbaik setiap minggu. Keadaannya yang kini hamil tak langsung mengganggunya dan ini membuatkan saya nekad untuk memberikan persembahan terbaik dan hilangkan perasaan gementar.” 


Sementara itu, pasangan sepupu Sissy Imann dan Naim Daniel gagal menambat hati Ajai dan Mas Idayu apabila nyanyian dan persembahan lagu Jampi (nyanyian asal Hael Husaini) yang ditukarkan kepada genre keroncong mendapat kritikan daripada Mas Idayu. Kritikan pedas itu buatkan Sissy Imann sebak hingga mengalirkan air mata di atas pentas.

Rentetan daripada itu, Mas Idayu dikecam hebat oleh netizen apabila memberi markah 4/10 dan Ajai pula memberi markah sebanyak 5/10. Tak apalah Sissy dan Naim, cuba lagi minggu hadapan, ok. Buat pasangan "siti sisters" TAHNIAH!


Program realiti Famili Duo disiar secara langsung di TV3 setiap Ahad, jam 9 malam secara langsung dari Studio Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam. Jangan lupa saksikan, k.


0 comments: