Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Makanan Siam terpaling sedap di SM Thai Kitchen

Hai pembaca kesayangan,

Kali ini Misz-ella nak kongsikan tentang sebuah restoran makanan Siam terpaling sedap di Jitra, Kedah iaitu di SM Thai Kitchen. Nak tau lokasi? Waze sahaja SM Thai Kitchen, mesti jumpa.



Lima orang 'ladies traveller' bercuti-cuti Malaysia ke Utara Semenanjung dan berpeluang untuk makan malam di SM Thai Kitchen. Terima Kasih Lety kerana kenalkan kami kepada restoran ini. 



Restoran SM Thai Kitchen ni bersaiz sederhana, simple, kemas, bersih dan dikelilingi pokok-pokok hijau yang menarik.



Ikan Siakap bersama Fruit Salad
Ikan Siakap disalut tepung dan digoreng garing. Lepas tu dicampurkan dengan hirisan buah strawberi, buah anggur, sengkuang, epal hijau, carrot, cashewnut dan kacang tanah lalu dicurah sos Thai khas. Sedap tak terkata! Malah kami kagum dengan bahan-bahan berkualiti premium di dalam hidangan ini.



Sotong goreng crispy
Menarik sangat sebab bancuhan tepung gorengan sotong ini secukup rasa. Sebenarnya tengok rupa dah tau sedap. Dah tau mesti rangup. Maka kami pun makan dengan penuh berselera.


Tomyam Campur
Dalam tomyam ni ada udang dan sotong bersaiz besar dan ada ketulan ayam. Hanya ada cendawan enoki tanpa diiringi sayuran lain, Ya Allah tomyam ni betul-betul sedap. Tak pedas, cukup masam sehingga ianya boleh dihirup begitu sahaja.



Hanya tiga jenis lauk berserta dengan air mineral, cukup untuk buat "tummy" kami "happy" dan kami pun senang hati. Seronok "tummy" dijamu makanan yang sedap-sedap, tambahan pula ketika sedang lapar. Terima Kasih sekali lagi Lety kerana kenalkan SM Thai Kitchen kepada kami.




So pembaca kesayangan, jika ke Utara Semenanjung Malaysia, jangan lupa ke SM Thai Kitchen dan cuba lah makanan yang Misz-ella rekomen ni. Confirm sedap dan puas hati!



0 comments: