Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Bila Hujan. Karipap Sardin Mama

 Hai pembaca kesayangan,

Sekarang ni musim hujan. Hari-hari hujan. Malahan dalam sehari, kadang-kadang, 2, 3 kali hujan. Kebanyakan kita rasa terganggu bila hujan turun. Pergerakan kita terbatas malahan buat peniaga-peniaga jalanan, punca pendapatan mereka terjejas. 


Walaubagaimanapun, hujan sebenarnya datang dengan seribu rahmat yang tidak kita sedari. Misz-ella suka hujan. Dalam hujan itu ada 'sesuatu'. Hujan adalah waktu paling mustajab untuk berdoa. Berdoalah kita sebaik sahaja melihat hujan. Semoga Allah SWT memakbulkan doa-doa kita. 


Baru-baru ini Mama bagi Misz-ella Karipap Sardin. Mama memang pakar buat karipap, nak pulak karipap sardin. Misz-ella goreng semua dan makan sorang-sorang .. tak pandang kiri kanan dah. Puashati dapat makan karipap sardin yang mama buat. Kalau you all nak tau, karipap sardin mama Misz-ella 100% guna sardin dan bawang besar, tidak dicampur dengan kentang langsung. Purely sardin dan mama letak banyak bawang bagi mengekalkan rasa manis semulajadi. Mama kata dia selalu ambik tempahan. Sebijik 50 sen sahaja. Mama dah goreng separuh masak siap-siap dan boleh disimpan di peti ais supaya tahan lama. Wow .. wow .. best, kan. Lepas ni kalau you all teringin nak makan Karipap Sardin, roger je Misz-ella ye. 

OK dah habis kongsi perasaan Misz-ella tentang hujan dan tentang Karipap Sardin mama. Jumpa lagi di post yang lain ye. ByeBye readers.


0 comments: