Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Kulit sihat dan cantik dengan Pure Marine Collagen

Heloooo readers.  Good morning. Assalamualaikum.  Seperti yang dijanji, Misz-ella kembali lagi dengan Entry bersifat 'sharing'. Rasanya ramai dah tau tentang kewujudan Seaweed Pure Marine Collagen. Ramai yang dah cuba and  gained benefits from it termasuklah Misz-ella sendiri and here, in this entry, Misz-ella nak share tentang kehebatan Seaweed Pure Marine Collagen ini. It's amazed me and friends who has experienced it. 

Inilah rupa Pure Marine Seaweed Collagen Gred AAA. Rumpai laut kering berwarna ungu ini mengandungi kepekatan Collagen yang sangat tinggi dan mempunyai pelbagai khasiat yang baik untuk kesihatan sehingga digelar "Ibu Collagen". 

Harus dibasuh 5, 6 kali untuk hilangkan bau hanyir dan rendam 5-6 jam sebelum direbus. Misi sihat dan cantik bermula dengan tangan kita sendiri. Yeayyyy!!!

Pure Marine Collagen yang telah kembang.  Basuh sekali lagi dan rebus dengan 2 liter air dan 3-4 helai daun pandan selama setengah jam. Guna api sederhana ye. Kalau api kuat sangat nanti hangit Misz-ella tak tau you. Hihihi.

Masukkan dalam Tupperware atau Tipuware sahaja macam Misz-ella ni. Sejukkan dan simpan di dalam Peti Sejuk.  Lebihan Collagen berkhasiat yang telah sejuk di dalam periuk boleh lah di kaup dan letakkan ke muka untuk result yang lebih Superbb.  Tunggu kering pastu bilas. Perghhhh .. best!! Tegang-tegang rasa otot muka kita.

 Its Collagen time. Ini lah kerja Misz-ella tiap-tiap hari ~ Selepas minum segelas Air Kosong sebelum main masak-masak pagi-pagi.  Ambil sesudu .. hancur-hancurkan dan bancuhlah dengan apa-apa air berperisa. Satu bekas Collagen rebus Misz-ella letak kat Peti Ais ofis. Sebelum makan tengahari, I take another round of Air collagen berperisa. Kalau tak cun jugak tak tau la nak cakap apa. Kan korang kannn. Hihihi.

Bancuh dengan Air Sarsi boleh, Oren boleh, Mango boleh, Sirap pun boleh.  Nak makan camtu saja pun boleh like my Sister.  Tasteless .. tawar tak ada rasa cuma ada sikit-sikit perisa pandan di hujungnya.

Memandangkan satu rumah sudah mulai menyukai Air berperisa Collagen ini, Misz-ella ambil 6-7 sudu, dan dijadikan 1 Jug untuk minuman sefamili.  Satu famili sehat dan awet muda ~ itulah Misi kita, kann.

Selepas 4 minggu mengambil Pure Seaweed Collagen yang dicampur di dalam air minuman, i have a fairer skin walau tanpa secalit bedak seperti gambar di atas.  Pigmentation di muka Misz-ella beransur kurang, warna kulit lebih sekata dan otot-otot muka semakin tegang. Tepuk-tepuk pipi tak gegar. Auwww .. suka tau kawan-kawan tepuk pipi i .. Over arr korang. Debik kang!! Hihihi.

My Girlfriend Yanti Si Bedak Sejuk makan Collagen yang sama dan selepas 3 minggu, semua pigmentation di bawah mata dia 'clear'.  I was shocked!! Kulit dia lembut gebu dan halus seperti "Tau-Fu-Fa". Nampaknya lepas ni i will call her Yanti Tau-Fu-Fa .. gugur title Bedak Sejuk tu you. Hahaha.



Ramai cakap Misz-ella tak nampak tua tapi sejujurnya .. i have wrinkles underneath my eyes.  Selepas 4 minggu minum Air Collagen berperisa 3 kali sehari, kedut di bawah mata berkurangan. Dah tak berapa 'clear'.  Selain dari diminum, Pure Marine Collagen juga boleh di buat "Mask". Ambil sesudu dua, hancurkan dan lumurkan ke muka. Tapikan .. Misz-ella pemalas. I ambil sesudu tapi tak hancurkan. Hanya gerakkan collagen itu di sekitar muka terutamanya sekitar mata *sambil-sambil tgk TV*. Perghhh .. best sungguh mencantikkan diri sambil tengok TV. Dan percayalah selepas mengambil Pure Marine Collagen, Misz-ella lebih selesa begini .. tanpa bedak hanya "Sun Block" untuk melindungi kulit dari sinaran UV. Rambut Misz-ella jugak lebih sehat dan berseri.  I only noticed this when my girlfriend Wong tegur .. Waaa .. rambut sekarang sudah banyak ahh .. sudah cantik la u punya rambut. *terus dan-dan tu pegang rambut* Hahaha!!

Other than that, Pure Marine Collagen yang tinggi kalsium, potassium dan magnesium ini also have given a great benefits to my joints.  Sebagai seorang yang aktif bersenam, Misz-ella ada masanya diserang sakit lutut yang sikit sebanyak menimbulkan ketidakselesaan *walaupun sekali sekala*.  Sekarang, sakit tu dah tak da lagi.  Kejang otot yang kadangkala menyerang pada waktu malam juga dah lama menghilang.  Alhamdulillah. Dengan izin Allah SWT jugak, kan.

Last .. I would love to let you experienced the secret of my Beauty Skin. 100gm Pure Marine Collagen ni Misz-ella dan adik beradik jual sendiri selepas berpuas hati dengan hasilnya. Dengan harga RM20/100 gm, kulit lebih tegang, cantik dan berseri. Setiap 100gm Collagen yang telah direbus ini boleh dimakan selama sebulan jika diambil secara konsisten iaitu 3 kali sehari. RM20 sahaja sebulan. Tak mahal dan berpatutan, kan. Boleh makan dengan famili. Nak cuba tak korang? Nak tak? Kalau nak, sila email Misz-ella di kakchik_ella@yahoo.com.  Jangan malu.  Jangan segan sebab Misz-ella baik dan tak sombong orangnya. Chewahhhh!!! Lagipun, bukankah kecantikan itu hak semua.  Tipu la kalau ada orang tak nak cantik, kan. Eh .. Ok lah. Panjang lebar sungguh Ella kalau bercerita. To cut this story short, why not you all experience sendiri khasiat Pure Marine Collagen ni. Email Misz-ella untuk sebarang pertanyaan. I would be grateful to answer it. Ok ye. Mekaseh baca Entry saya. Bye.


27 comments:

pinky said...

kita pun try jgk...tp sll skip sbb malas...aipppp nak kena rajinkan diri ni...

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Mis Ella, sy baru cuba2 benda ni. Rebus air ikut sukatan tapi dapat seciput je. dalam seminggu makan.. Teknik salah ke ek??

Irfa said...

wah..teruja la baca en3 ni
nak jugak la cantik mcm kakchik

Anonymous said...

eh reasonable jugak harga dia ye kc, ingat nak try jugaklah

kalau dah kc yg suggest mmg tina percayalah, mesti skrg lg cantik kan

munna said...

ramai dah yg mencuba ni... good luck ye KC dgn business ni

JunAina said...

Kita nak cantik jugakkk...

faraherda.razalan said...

Err, boleh ilang jeragat tak? Huhuhuhu...

citarasa rinduan said...

kakcik.m
nanti ayu nak order 2 bgkus...

mshazadoes said...

dya dah try minum PMC ni..baru 4days.muke nmpk putih sikit..dn gebus..paling ketara.kerap kencing je..dya mkn kaler kuning..nnti dh abis..dya nk try kaler purple plk pas nih..

Unknown said...

fenomena betul rumpai laut ni sekarang..kat kawasan umah kita pun ada ramai akak2 yang jual..masing2 melancarkan strategi pemasaran yang memang best2 la..heheheh..

Kniedaz said...

saya pun makan juga tapi dah dua minggu skip..nak konsisten balik baru nampak hasilnya..huhu

Chekgu Azrine said...

cantik kulit k.cik..mcm nk try jgk nih..huhu..nk cantik jgk..

akuzle ayu said...

apa email2? sy nak sms KCE terus...iiihhiihii

momnsofea said...

alah..kak ella mmg awek muda...apa2 pun tetap meletop..

miszz lidgez said...

akak kalau time berpantang bole mkn jugak ke?nmpk tegang la kulit muka akak.

miszz lidgez said...

boleh ke mkn time berpantang?tegang la kulit akak..

Sukma said...

dah try ..firstly kita makan color kuning,then masuk bulan kedua kita order color purple laks...
kulit boleh tahan...tengok pada antibody seseorang...

Suria Amanda said...

i pun makan collagen ni...best...amik every morning before sarapan ngan malam before tido..minum ngan air soya best...

Anonymous said...

gd one. Dtg baca lepas abis cuti2 mesia hehehe

Ztee_Azwanis said...

yg ni ye kc....

YUS said...

Wahhh.. mcm nk try, tapi takot tak tertelan! huks..

Unknown said...

Sy merupakan pembekal rumpai laut asli dari tawau..
Nikmati harga pling rendah..
Gred AA Rm30/Kg..
Gred AAA RM40/KG...
**termasuk postage...
Berminat??
Pm sy..Lyn 0109638043

Unknown said...

saya pembekal pmc dr sabah serendah rm 10 sekilo 0145676263 capry

Unknown said...

Dapatkan PMC gred AAA dan gred AAAA termurah di pasaran
Khas untuk sesiapa yg ingin menjadi agen atau kegunaan sndiri.

website - zefmarinecollagenasli.blogspot.com
No telefon - 0174163696
fb page - zef marine collagen asli.

ahmad hazwan said...

Salam
Jika Berminat utk Membeli Pure Marine Kolagen Gred AAA Kaler Ungu RM 10 100 Gram Sila Call/Sms/Whatsapp Sy Ditalian +601126284226
Thanks Admin

Unknown said...

Berminat dgn produk rumpai laut?
Sabun PMC, toner, krim siang, krim malam...segalanyacantik.blogspot.com
beautyshoppe81@gmail.com
013-3310016
Zara

ahmad hazwan said...

Salam dan selamat sejahtera
Kepada yang berminat untuk membeli rumpai laut asli sabah gred AAA
Kaler ungu sila sms/call/whatsapp saya ditalian 011 - 26284226 harga untuk 100 gram adalah 10 ringgit
Harga tidak termasuk caj penghantaran dijamin termurah dipasaran dapatkan segera
Terima kasih admin