Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Hati tak cantik sebab luka

Kalau la hati kita 'transparent' mesti kita boleh lihat betapa tak cantiknya dia.  Terluka hati dengan sang suami, tersentap hati dengan si kawan, yang bercinta terasa hati dengan kekasih, tersedih gara-gara sang anak, termarah dengan orang-orang sekeliling ... kalau Boss, termarah dengan sikap staff. Tanpa sedar .. segala rasa di atas menyebabkan kerosakan, kelukaan dan kesakitan pada hati.  Kesian pada hati, luka sana, robek sini. Alangkah tak cantiknya rupa si hati gara-gara kesakitan dan kelukaan yang dialami.

Kesimpulannya, hati yang sakit perlu cepat dirawat agar segala kerosakan dan kelukaan segera sembuh dan hati kekal sehat sejahtera.  Kalau tak dirawat, maka hati tobek diatas, berparut di bawah, luka di kanan kiri, maka tak cantik la hati kita sebenarnya gara-gara terlalu banyak luka.

Betul tak korang? Betul kan korang kan.

By the way, esok puasa.  Selamat Berpuasa kawan-kawan. Moga ibadah kita kali ini lebih diterima dan diberkatiNya. Amin.

7 comments:

faraherda.razalan said...

Hati sy byk tersiat bile time traffic jammed. Mcm ne ni KC?

Unknown said...

Salam, sy follow blog sis n sis follow blog sy yer...jemput masuk ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com untuk mendapatkan harga istimewa untuk produk Shaklee. TQ for your support.

Unknown said...

betul tu kakchik..terluka sampai tak boleh dirawat rasanya..bila dah terluka,dah rosak pandang pun tak boleh..rasa nak pijak je muka dia..hahahh

Unknown said...

hatiku luka lagi... gituuu.. hahaha!

Selamat Berpuasa juga utk KakChik & family!!

Anonymous said...

apa kes ni KC neway nak wish KC sekeluarga selamat menjalani ibadah puasa dan mudah2an amalan kita diterima Allah swt hendaknyer !

Unknown said...

Betul Betul Betulll...kdg2 sampai terpancar diwajah dan perlakuan gara2 tak boleh bertahan...
Mudah2 ramadhan boleh menjernihkan segalanya kembali...mencantikkan hati...

Kniedaz said...

selamat berpuasa sis ^_^