Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Ikan Talapia Lemak Cili Padi, Ikan Bakar, Kambing Bakar, ....

Menu Berbuka Hari Pertama

Kambing Bakar Hari Ke dua ku beli kat Pasar Ramadhan je, sedap gila kauuu .. habis licin Misz-ella makan.

Bulan puasa ni, pokcik Kelate jual Nasi Kukus depan masjid SU2 berniaga kat Pasar Ramadhan, jom kita cari dia sebab nasi dia memang konfemm sedap punya lah - Rm6.50, ayam goreng suku, sambal bilis, kuah kari, sambal belacan dan ulam timun pun ada sekali.

Coconut Lemon yang marbelesss .. pelengkap hidangan kami harini.  Air Kelapa Muda diperah Lemon   ... dengan kedinginan air batunya, konfem la ianya penghilang dahaga.

Petang ni nak buat Asam pedas. Perghhhh ..tak sabar nak main masak-masak dah ni. Ermmmm .. korang masak apa ye untuk berbuka?


10 comments:

Kniedaz said...

Asam pedas?? Ohhh tidak!!!

Cik Aann said...

Best dan mantaaapp lauk berbuka.. tapi malangnya saya tak boleh pose lagi..huhu


Tingkatkan Peluang Hamil & Kecutkan Cysts Dengan Shaklee GLA Complex

faraherda.razalan said...

Sedapnya tgk msk lemak KC tu. heheheheh....sy pun tatau nak msk pe ptg ni. Rasa grg meehoon je kot?

el said...

fuh kambing tu aii suka :)
meriah betul

:: Mrs.Eady :: said...

alaaa terliur!!!

Ummiakid @ lily said...

sedap belaka menu berbuka kak chik...tapi ais...saya x boleh minum. Dah lama tak sentuh....:)

JaSSNaNi said...

sedapnya menu.. ikan talapia masak lemak cili padi.. buleh cuba tu.. tak penah wat... :D

petang ni lom sampai menu masak.. dlm kepala cuma tau nak buat pisang goreng nak cicah dengan sambal kicap.. aduhh sedapnya..

Irfa said...

tetiba teringat lamb hanith kat saba' huhu

diana said...

meriahnya lauk..hehe

Elisa HBE said...

kambing bakar punya pasal...hihihi Salam Ramadhan.

jemput ke blog saya http://goo.gl/e19JP