Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Januari bulan kasih sayang

Hello Februari ..


Sekejap je dah Februari. Demi Masa .. Sesungguhnya manusia dalam kerugian ~ masa tak pernah menunggu kita .. sekali kita terlepas sesuatu masa itu, maka kita akan kehilangan ia selamanya. Time files .. and my life changed. January was fabulous .. full of loves. I am blessed! Syukur Alhamdulillah.


Januari bermula dengan cantik apabila Misz-ella mencantikkan diri di Eka Roots & Scalp Wellness, Bangsar. Ye saya sudah berwajah baru di awal tahun 2018 ini. Click entry ini untuk berita terbaru Misz-ella dengan Eka, salun organic eksklusif yang terletak di Jalan Maarof, Bangsar, Kuala Lumpur.



And I did my eyelashes extension done at Jenny Vo, Bandar Menjalara, Kepong after letting my eyelashes rest for a month .. bukan rambut je nak cantik, mata pun nak jugak tau .. 




Bulan Januari juga bulan yang sibuk bila Misz-ella ke sini dan sana - meeting dengan bakal client, pergi event .. dan bermacam lagi. 


Januari bulan kasih sayang bila kita bersama menjalin ukhuwah. Menghadiri acara pelancaran koleksi Lewre Bespoke Spring/Autumn Regal Pilgrimage untuk support kawan Misz-ella, Dato Lewre. Tambah bahagia bila dikelilingi wajah-wajah kesayangan Misz-ella - Puan Sri Nisa Bakri, Puan Sri Tessie Lim and Puan Sri Susan yang baru Misz-ella kenali. Ukhuwah itu indah!


Januari juga sangat istimewa kerana ia mendekatkan Misz-ella dengan orang baik-baik yang mengajar Misz-ella erti kehidupan dengan sejujurnya. Bila kita buat sesuatu dengan kasih sayang dan cinta, tak mustahil kita akan menawan dunia dan Dato Lewre adalah sebuah 'true inspiring story' .. such a meaningful session I had with Dato Lewre, founder of Lewre Bespoke shoe, a Malaysian born fashion shoe designer who made his way to the world by focused, committed and loved. More story about Lewre here. 



Januari merapatkan ukhuwah dan kasih sayang sesama insan .. Ever since I met her in-person, we became closer *padahal i kenal Puan Sri Nisa sejak dua tahun yang lalu* I love spending time with a person who spread positive vibes to me .. Puan Sri Nisa always smile, talk softly and positive *i like* Beliau tak lokek berkongsi kisah dan tips-tips kehidupan dengan Misz-ella.



Jumpa my 'kesayangan' Miriam dan Sara di majlis makan malam CNY dan Valentine The Federal Hotel. Being the 'kakak' I used to listen to their stories .. and as usual, we enjoyed each other accompany. Misz-ella tak pernah lupa kawan and I know both of them keep me in their heart closely. Sara and Miriam sangat manja dengan Misz-ella .. kalau jumpa nak peluk lah .. nak merengek manja lah .. ini betul-betul sessi lepas rindu. Look forward for our 'Girls night together' in March.



Januari bulan ukhuwah! Puan Sri Nisa mengundang Misz-ella untuk menjadi tetamu beliau makan malam di Serasi Cafe bersama-sama rakan beliau dari grup 'Kita Punya'. Meriah cafe dengan gelak ketawa kita semua.




Dan ukhuwah berterusan apabila Misz-ella diundang untuk makan tengahari di Serasi Cafe bersama rakan-rakan Puan Sri Nisa yang lain termasuk lah Yasz, Julie, Fieda, Balqis dan paling manis bila Misz-ella dapat duduk makan bersebelahan dengan Puan Sri Dato Zainab, isteri kepada Tan Sri Ibrahim Saad .. Ya Allah lembut budi bahasa .. saya terpesona dengan tutur kata dan perkongsian ikhlas Puan Sri Dato Zainab tentang kehidupan .. I always love elderly .. they have experienced a lot .. they have a lot of stories to share and for me .. humans value increase as they aged. Read my entry here that I wrote few years ago about human values


Julie, Fieda dan Balqis .. manis lah korang ..

 Makan tengahari dengan lauk pauk yang dimasak oleh Puan Sri Nisa sendiri - Kari Kepala Ikan, Soft Shell Crab goreng, Udang, Mee Kari dan Ikan Keli goreng dari Kolam Puan Sri Dato Zainab  .. When LOVE is served .. everyone happy. Terima Kasih Puan Sri berdua kerana menjamu kami and for Puan Sri Nisa .. membina jambatan ukhuwah sesama insan itu juga adalah satu ibadah dan sahabat yang baik itu adalah rezeki dari Allah SWT. Terima Kasih.



January ended perfectly with attending 2018 HWPL & IWPG Malaysia Peace Forum mewakili PEKA Malaysia sharing the same vision to achieve a peaceful world. 


Life is a circle of happiness, sadness, good time and hard time. My life is not perfect .. full of challenges, emotionally and physically but I am at peace. There were moment where I cried, I laughed, I fall, I crawled over and over again but with helped and support of Allah SWT, I rised. Tanda kasih sayang Allah pada kita ialah bila dia beri ketenangan hati, kelapangan fikiran walau ribut melanda hidup kita. Bersyukur masih boleh tersenyum walau hati gundah. Bersyukur dikurniakan kawan-kawan yang baik yang sentiasa buat Misz-ella lapang dada bila bersama mereka. Bersyukur kerana disebalik semua kekurangan hidup, masih rasa bahagia dan saya akur yang ujian ini adalah sebahagian dari cabaran kehidupan. God chosed the hardest battle to His toughest soldier. As long as kita tabah, redha dan percaya akan kasih sayang Dia, In sha Allah kita tetap gagah melangkah.

My January was fabulous .. and February please be nice to me. In sha Allah. Amin.


1 comments:

Akak Kembang said...

Salam KC ... lama tak jengok sini ... makin selim gorjes KC ... hehehe