Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Tips Kulit Cantik No. 1

Good Morning Readers. Selamat Hari Isnin.

Lama sungguh tak 'share' tips mendapatkan kulit yang sihat dan cantik dengan korang semua.  Satu cara yang paling mudah, ekonomi dan tidak membebankan ialah dengan pengambilan Vitamin C secara konsisten.

Vitamin C sangat berkhasiat dan bermanfaat dalam menjaga tubuh badan manusia dan antara khasiatnya ialah menjadikan kulit lebih cantik dan licin berseri.


Saya sudah 're-stock' Vitamin C

Vitamin C membantu dalam pembentukan kolagen yang membantu menghubungkan tisu-tisu di dalam badan kita.  Kolagen bertindak sebagai 'gam' yang melekatkan tisu-tisu di dalam badan dan seterusnya menjadikan tisu-tisu itu kuat menyokong satu sama lain dan hasilnya adalah otot-otot muka yang padat, tidak kendur dan tegang.

Vitamin C jika diambil secara konsisten dan berterusan meningkatkan daya tahan badan terhadap penyakit. Ermmmmm .. patutla Misz-ella jarang demam, jarang sakit .. sebab saya pengamal Vitamin C rupanya. 

Vitamin C juga bersifat 'anti-stress' dan boleh mengawal tekanan. Kekurangan Vitamin C dikatakan menyebabkan perubahan psikologi. Dipercayai ..  kalau cukup Vitamin C dalam badan kita maka mood kita akan sentiasa OK dan ceria.

OK .. ada banyak lagi khasiat Vitamin C .. Misz-ella cuma 'summarize' sikit-sikit sahaja disini dan share kesan-kesan baik Vitamin C pada Misz-ella sendiri. Antara khasiat Vitamin C yang paling ketara untuk kecantikan ialah untuk mendapatkan kulit yang cantik halus, licin, dan berkolagen tinggi. Memang daya ketahanan badan dalam menentang penyakit meningkat .. I forgot when was the last time i demam. Tak ingat dah .. dan selama mengamalkan Vitamin C memang sangat ketara jarang kena selsema. Stop sekejap  3 minggu baru-baru ni terus mak kena selsema u. so Misz-ella cepat-cepat ambik Vitamin C balik dan Alhamdulillah Selsema tak melarat. Lega .. sebab once kena selsema, semuanya tak selesa, kan. And lagi satu Tips .. pengambilan Vitamin C harus disertai dengan minum air kosong yang banyak. Jangan lupa, ok.

So readers .. Misz-ella dah 're-stock' Vitamin C. Sapa-sapa nak sila Whatsapp lelaju kat 016-6223138 ye sebab 're-stock' kali ni sangat limited .. cuma 20 botol sahaja. So sapa cepat dia dapat. Bye.


4 comments:

gadisBunga™ said...

saya juga pengamal vitamin C dan semua yang KC cakap tu adalah betul! :D

sarah said...

vit c ni kanak2 umur 4 tahun pun bleh makan kan?

azieazah said...

Kak Azie pun amik VitC yang ini gak. Dah masuk botol ke 2 dah. Sehari sebiji memadai.

azieazah said...

Sarah june: utk budak age 4 tahun kena la hancurkan kecik sebab Vit C ni agak besar saiznya...