Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Entry Raya lagi - Ke rumah Puan Sri Dato Zainab kali ni


Hello pembaca kesayangan,

Entry lama masa Misz-ella dan kawan-kawan berhari raya. Walaupun dah lama, tetap nak kongsi kan di sini buat rujukan satu hari nanti.


Masa hari raya yang lalu, Misz-ella sempat berkunjung ke rumah Puan Sri Dato Zainab, isteri kepada Tan Sri Ibrahim Saad untuk berhari raya. Tak jauh pun rumah dia, less than 10km from Desa Park City. Dekat je.






Bersama Puan Sri Dato' Zainab yang sangat Misz-ella sayangi (gambar dari IG Puan Sri Dato' Zainab, saya pinjam ye). Kami panggil dia Tok Nab. Dia peramah, penyayang, merendah diri dan paling penting penuh dengan sifat keibuan. Sejuk rasa hati bila bersama dia. Misz-ella suka dengar perkongsian Tok Nab tentang kehidupan, tentang pengalaman beliau dulu-dulu malah paling Misz-ella suka bila Tok Nab sangat terbuka bila memberi pandangan tentang sesuatu perkara, tentang bagaimana kita patut melihat sesuatu perkara itu dari sudut yang positif. Banyak pengajaran yang dapat Misz-ella dapat bila luangkan masa bersama dia. Aura positif Tok Nab dapat Misz-ella rasai *love*





Bersama tetamu-tetamu yang lain. Tok Nab jamu kami dengan Asam Laksa yang MasyaAllah .. tersangatlah sedap .. sampai hari ini Misz-ella teringat-ingat. Selain dari itu ada jugak ketupat palas dan rendang dan kuah kacang yang buat Misz-ella dan Puan Sri Faridah berselera makan. Seronok makan dengan Puan Sri Faridah tau .. she is fun! Ada jugak Kebab yang dibawa oleh Puan Sri Nisa kesayangan Misz-ella, kek lapis yang dibawa dari Singapura oleh Chef Siti. Kek lapis nangka .. sampai hari ni teringat sebab special sangat rasa kek tu. Antara tetamu-tetamu lain ialah Min Yasmin, penyanyi kelahiran Malaysia, isteri kepada isteri Julfekar yang mencipta sejarah mencipta nama di Filipina. Ada Datin Seri Umi Aida dan kakaknya Erma Fatimah yang siapa lah tak kenal, kan. Puan Sri Faridah yang sememangnya peramah pun ada. Nur Balqis, Julie, Yasz dan Dato Rozzana pun ada. 


Makan dan posing ... semua orang happy dan sporting. Seronok!



Well .. tak perlu diperkenalkan lagi lah dua orang kesayangan Misz-ella ni, kan. Puan Sri Nisa dan Fieda ni memang 'fun' .. kalau jumpa diaorang berdua, tak habis kita posing dan ketawa. Ada je idea dia orang ..



The best moment was when we spent our quality time with people who has a gorgeous heart, delicious food and beautiful conversation. At the end, its all about love. 

Hidup ini sangat indah bila kita raikan persahabatan dengan mengeratkan lagi silaturrahim dan kasih sayang sesama kita. Misz-ella selalu ingat yang Allah SWT  beri kita rezeki dengan berbagai cara dan sahabat yang baik adalah salah satu darinya. Alhamdulillah.



Misz-ella suka rumah Tok Nab. Setiap sudut berbeza dan buat kita nak pandang dua kali. Paling Misz-ella suka ialah seni ukir kayu yang sangat halus dan teliti di dinding ini. Cantik sangat dan kami pun mula lah berposing.  Suasana dalam rumah sangat sejuk dan tenang. Setenang perasaan puan rumahnya, barangkali.



Sempat 'posing' lagi sebelum balik. It was a sweet, memorable moment to spend my time with Tok Nab and her guests. Thank You Tok Nab for inspiring me with your amazing personality. Ella nak jadi macam Tok Nab ~ sentiasa mesra, penuh dengan kasih sayang, sentiasa tenang dan sangat positif dalam kehidupan. 

OK Misz-ella dah habis berkongsi tentang bagaimana kami berhari raya di rumah Tok Nab, nak pergi buat kerja lain pulak. Terima Kasih baca ye. Bye.




1 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.