Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Ikan Dory Sweet Sour, Omelette, Steam Brocolli


Hello pembaca kesayangan,

Hari ini hari ini Isnin 30/7/2018. Sudah lebih dari separuh tahun 2018 kita tinggalkan. Sekejap sahaja waktu berlalu, kan.

Kali ini Misz-ella nak kongsikan menu menjamu selera bersama kawan-kawan semasa berhari raya.


Ikan Dory Sweet Sour - tak susah membuatnya. Ramai yang dah meng 'google' resepi Misz-ella ini. Nak tau bagaimana cara-cara membuatnya? Tekan sini.




Omelette dan Brocolli Steam bersama Tofu telur. Goreng Tofu telur susun dalam pinggan. Rebus brocolli dan tos kan sebaik sahaja ia masak. Susun di tengah-tengah. Tumis bawang putih yang telah dipotong dadu, masukkan sos tiram dan lada hitam. Curah di atas brocolli tadi. Mudah, kan.





Bila dapat masuk dapur, rasa happy. Alhamdulillah. OkBye pembaca kesayangan. Misz-ella nak pergi buat kerja lain pulak. Terima Kasih baca. 




2 comments:

Amanda Suria said...

Ikan dory tu kalau potong besar2 pun ok gak kan sis?hehehe

Siti Yang Menaip said...

ikan sweeeet sour bestnya..!!! kalo pegi kedai chinese muslim mesti order. dap..!!