Featured Post

Jom Gaya Hidup Sihat ~ Makan dan Exercise

Another chapter of my exercise diary .. hidup Misz-ella camni la .. kalau tak kerja, exercise. Kalau tak kat Event kat Gym. Tu je la tempat...

Jom Makan kat Tanah Aina Fareena Cafe & Restaurant


Hello pembaca kesayangan,

Kali ini Misz-ella nak kongsi tentang Tanah Aina Fareena Cafe & Restaurant sekali lagi dengan you all semua. Well .. cerita tentang Tanah Aina ni tak habis-habis, kan. Terlalu banyak nak diceritakan. Tanah Aina Fahad Glamping Resort, lain cerita dan suasanaya. Tanah Aina Farrah Soraya lain. Tanah Aina Farouq Durian Orchard lain suasana dan ceritanya. Tanah Aina Cafe di Shah Alam, lain dan Tanah Aina Fareena pun lain. Setiap satu resort dan cafe Tanah Aina itu berbeza dan ada keistimewaannya yang tersendiri.



Tanah Aina Fareena Cafe & Restaurant terletak di tepi Highway Lentang je. Kalau you all on the way ke Bentong tu, kedudukan dia 2km selepas Hentian Sebelah Lentang, masuk je lorong kecik sebelah kiri tu. 



Lepas parking, naik Bridge under the bridge ni. Sambi jalan pelan-pelan, santai-santai dengar bunyi air sungai bersih, cantik dan tenang. Kat sini je dah feeling syok you all.



Bila sampai sahaja ke restoran, masa untuk memilih tempat duduk. Di tingkat paling bawah dan tingkat dua, semua tempat duduk adalah terbuka dan dikelilingi nature.



Nak makan di tempat cantik ala-ala garden sambil dengar bunyi sungai?




Atau nak duduk di ruang makan yang mewah lengkap dengan langsir organza dan chandelier? 


Atau nak makan secara private untuk kumpulan seramai 50 orang? Boleh makan di tingkat paling atas iaitu di private room yang berhawa dingin dan tertutup.

Bila dah duduk dengan selesa, masa untuk pilih menu, kan. Mari Misz-ella nak share dengan you all .. Misz-ella kan, kadang-kadang sanggup datang dari Kuala Lumpur semata-mata nak makan sayur kat sini .. sebab sayur diaorang tanam sendiri. Fresh sangat! Berbeza rasa dari sayur yang kita beli dari Supermarket atau pasar, tau.



Boleh pilih untuk makan secara A-La Carte. Macam-macam ada. Antaranya ialah Mee Goreng/Bihun Goreng (dihidang di dalam kuali ..hehe), Nasi Goreng Tanah Aina atau Nasi Goreng Cina (dihidang dalam Lesung Batu) you all, Baryani Kambing atau Baryani Ayam yang tersangatlah sedap sampai kadang-kadang Misz-ella makan nasinya sahaja dan satu ialah Laksa. Semua yang Misz-ella kongsi dengan you all ni ialah favourite Misz-ella. Ada masanya kan, kalau Misz-ella tak berapa lapar tapi teringin sangat nak makan Laksa yang sedap kat sini, sanggup Misz-ella order Laksa tanpa laksa, letak sayur-sayur, bawang sahaja. 


Kalau datang 4-6 orang, boleh lah pilih Set Menu berharga RM320.00 ini. Menarik dan lengkap ~ Semua dah siap ada iaitu :-


Ikan Steam Nyonya atau Ikan 3 rasa
(boleh pilih nak Ikan Tilapia atau Ikan Siakap)
Sotong Goreng Telur Masin
Tomyam Seafood
Pumpkin Chicken atau Pineapple Chicken
Sayur Kacang Panjang
Sayur Pucuk Paku 
(atau boleh juga pilih sayur lain)
Foo Chuk Tofu 
Nasi putih


Pemanis mulut :-
Fruits Platter
Serawa Durian atau Bubur Pulut Hitam

Air Teh Misai Kucing




Selain dari itu, jika datang berkumpulan (15 orang atau lebih), boleh juga request untuk makan secara Buffet. Hanya RM65  seorang dengan variasi 7 jenis pilihan lauk-pauk, 2 jenis Pemanis Mulut, 3 jenis buah-buahan, free flow of Coffee and Tea, Air manis (sejuk). Semuanya sedap-sedap dan pasti akan buat you all kekenyangan. Tapi yang ni, you all kena book in advance. Tak boleh la walk-in.


Kalau you all peminat kopi macam Misz-ella, try their Cappucino and Latte. Kalah Starbucks tau.



Kalau tak begitu lapar tapi nak makan sesuatu yang ringan, cuba lah Pancake ini. Opss .. jangan lupa cuba Cucur Udang Tanah Aina yang tersangatlah rangup dan sedap tu ye. 

Untuk maklumat lanjut tentang Tanah Aina Fareena Cafe & Restaurant, you all baca di sini ye.










0 comments: